Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Pt paź 19, 2018 6:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Unhappy Blow
PostNapisane: So lut 28, 2009 11:04 
Offline
Scout

Dołączył(a): Wt kwi 06, 2004 18:12
Posty: 19
mam pytanie odnośnie tytułowej karty, a mianowicie:

Mam Ungumara (Mind 9 troll) i Bolga (Mind 7 ork) więc zachodzi warunek do zagrania karty. Przeciwnik rzuca 9 co daje 9-2=7.

Czy powinienem odrzucić którąkolwiek postać?

Jest również Dig ale go nie do końca rozumiem więc proszę o interpretacje:

I played Unhappy Blows, and rolled a 5, which after modifications gave a
value of -2. My opponent declared that because I had rolled less than 0
it had no effect, but that is not how the card reads. It says that my
"opponent must (my italics) choose and return to his hand any number of
Orcs and Trolls in the company whose total mind equals or exceeds this
result." There isn't anything indicating that the value has to be a
positive number or it has no effect. Last time I checked the Sly
Southerner's mind of 2 exceeds -2.
*** One may choose to return zero characters to one's hand if that
meets or exceeds the total mind requirement of Unhappy Blows. When
Unhappy Blows refers to "any number of characters," zero can be one of
those numbers.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 28, 2009 12:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
Unhappy Blows napisał(a):
Playable on a company containing both Dwarves and Elves, or both Orcs and Trolls. Make a roll (draw a #) and subtract five (seven for Orcs and Trolls). If available, your opponent must choose and return to his hand any number of Elves and Dwarves (or Orcs and Trolls) in the company whose total mind equals or exceeds this result. Items played with these characters are also returned to opponent's hand. Cannot be duplicated on a given turn.


Jeśli przeciwnik rzuca 9, to daje 9-7=2.
Powinieneś przywrócić na rękę taką liczbę Orków lub Trollii, aby ich łączny mind wyniósł 2 lub więcej. W opisanej sytuacji wystarczy przywrócenie na rękę którejkolwiek (choć nic nie stoi na przeszkodzie abyś przywrócił dwie :wink:).

Z rulingu wynika taki morał, że "dowolna liczba postaci (spełniających dany warunek") nie jest tym samym co "dowolne postacie (spełniające dany warunek)".
Pierwsze oznacza, że tych postaci może być 0, przy zerowym wyniku rzutu (po modyfikacjach)
Drugie oznaczałoby, że przynajmniej jedna postać musiałaby być przwrócona na rękę(nawet przy zerowym wyniku).

EDIT:
Korekta "odrzucić" -> "przywrócić na rękę".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Ostatnio edytowano So lut 28, 2009 14:46 przez Konrad Klar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 28, 2009 14:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
Oczywiście mowa o przywróceniu na rękę postaci a nie o odrzuceniu. Przepraszam, zagapiłem się. Pozwalam sobie skorygować poprzedni post.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 03, 2016 12:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1058
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Odświeżę temat przed turniejem:
to jak to w końcu będzie, gdyby w przykładzie Assarhadona jego przeciwnik wyrzucił np. 5?
Trzeba ściągnąć ze stołu jakąś postać? (5-7 = -2)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 03, 2016 16:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie trzeba.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL