Polskie Forum MECCG
http://meccg.tolkien.com.pl/forum/

Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)
http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=1443
Strona 1 z 1

Autor:  Jaded [ So lis 01, 2014 11:44 ]
Tytuł:  Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Cytuj:
● If an ally giving a mode is removed from play during the movement/hazard phase, the
Ringwraith immediately stops being in that mode, but continues to move to his new site


Cytuj:
"Return its controller to your hand if Black Horse leaves active play."
"Return your Ringwraith to your hand if this ally leaves active play."


W zasadzie są to dwa sprzeczne przepisy, pozostaje chyba tylko podjąć jakąś decyzję

Autor:  Muad'Dib [ So lis 01, 2014 12:00 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Szczerze mówiąc wg mnie, bardziej sensowny jest ten drugi.

Autor:  Ciachu [ So lis 01, 2014 21:56 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Podzielam zdanie poprzednika - chyba to, co jest napisane na kartach ma większy sens.

Autor:  Muad'Dib [ So lis 01, 2014 22:35 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Generalnie była gdzieś zasada, że jeśli jest sprzeczność zasad z tekstem karty to obowiązuje tekst na karcie. Generalnie myślę, że można to też odnieść do dyskusji na temat legalności "A Malady without Healing".

Autor:  root [ So lis 01, 2014 23:33 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Dorzuce swoje trzy grosze, chociaż znawcą zasad nie jestem.

Wydaje mi się że pierszy zapis jest generalny, a zapis na Black Horse jest niejako wyjątkiem od tego zapisu. Black Horse jest po prostu specyficzny.

Autor:  Konrad Klar [ N lis 02, 2014 0:58 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Muad'Dib napisał(a):
Generalnie była gdzieś zasada, że jeśli jest sprzeczność zasad z tekstem karty to obowiązuje tekst na karcie. Generalnie myślę, że można to też odnieść do dyskusji na temat legalności "A Malady without Healing".

Oczywiście, że można, ale co to zmieni w sprawie zagrywania tej karty na postać przeciwnika?

Cytuj:
Playable during the site phase on a non-Ringwraith, non-Wizard character at the same site as a shadow-magic using character.

Jeśli takie wskazanie targetu (określenie, gdzie się ma znajdować) jest wystarczające do przekroczenia ograniczeń dotyczących dopuszczalnych targetów, to co stoi na przeszkodzie, by zagrać The Riddle Game na postać przeciwnika (by ją tapnąć)?


root napisał(a):
Wydaje mi się że pierszy zapis jest generalny, a zapis na Black Horse jest niejako wyjątkiem od tego zapisu. Black Horse jest po prostu specyficzny.

Tak. ICE nie raczyła napisać, że to errata do Black Horse, czy Creature of An Older World.
Jest jakiś inny ally dający mode, nie zastępujący swoim tekstem tej reguły, w przypadku którego miałaby ona zastosowanie?

Autor:  Ciachu [ N lis 02, 2014 1:13 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Konrad Klar napisał(a):
Muad'Dib napisał(a):
Generalnie była gdzieś zasada, że jeśli jest sprzeczność zasad z tekstem karty to obowiązuje tekst na karcie. Generalnie myślę, że można to też odnieść do dyskusji na temat legalności "A Malady without Healing".

Oczywiście, że można, ale co to zmieni w sprawie zagrywania tej karty na postać przeciwnika?

Wg mnie zmieni absolutnie wszystko. No ale to już jest kwestia czepialstwa się o to, co jest napisane wprost na karcie, a co z tekstu karty wynika. No bo chyba nie powiesz mi, że wrzucasz malady do "jasnego" decka, jakimś cudem nagrywasz to na swoją postać i dostajesz kill pointy za jej wyeliminowanie...
Ani to wykonalne, ani nie ma w tym żadnego sensu, bo punktowo wychodzisz na dokładnie to samo.

EDIT:
A swoją drogą: jakie inne karty zasobów, poza wspomnianym już Malady, minionowym Arkenstonem, herosowym Gollumem, czy ekwilibrystycznym wykorzystaniem The Riddle Game, targetują zasoby przeciwnika w sposób, który mógłby im zaszkodzić? Ktoś to sprawdził?
Bo jeśli okaże się, że cała dyskusja toczy się wokół góra 4 kart, to twierdzę, że jest to typowe czepialstwo się konkretnego przypadku.

Autor:  Konrad Klar [ N lis 02, 2014 1:59 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Powiesz, że resources zagrane na site oddziaływują na inne jego kopie/wersje, bez względu na to, czy tak mówi ich tekst, bo inaczej karta:
Spies Feared napisał(a):
Scout or Ranger only. Playable on a Shadow-hold [S] if one of your scouts is there or on a Ruins & Lairs [R] if one of your rangers is there. An automatic-attack is created at the site against minion companies: Orcs-5 strikes with 8 prowess (detainment). Additionally, automatic-attacks at the site are duplicated (including the new one) against all companies. Discard when site is discarded or returned to your location deck.

nie ma zastosowania?

Albo erratuje się kartę, albo zmienia się przepisy, albo nagina się przepisy, albo udaje się, że problemu nie ma.
Albo się gra, tak jak jest, kulawymi kartami do niszowych zastosowań (nawet bardziej niszowych, niż prawdopodobnie przewidywane dla Spies Feared).

Autor:  Konrad Klar [ Pt kwi 03, 2015 4:56 ]
Tytuł:  Re: Ringwraith mode i powrót na rękę (ME-URD)

Pozwolę sobie zrobić niemal kalkę tego, co napisałem na forum CoE w wątku "Black Horse".

Akcje:

Return its controller to your hand if Black Horse leaves active play.
Return your Ringwright to your hand if this ally leaves active play.

nie mają szansy zadziałać zgodnie z przepisami, w ich aktualnym stanie.
Z tych samych powodów, dla których nie zadziała wycofanie kompanii przez np. akcję ze Snowstorm, jeśli Snowstorm zostanie usunięty z aktywnej rozgrywki przed rozwiązaniem się tej akcji.

CRF, Rulings by Term, Passive Conditions napisał(a):
A card causing an action as a result of a passive condition must be in play when the
action resolves, or else the action is canceled.


Z tej samej przyczyny nie działałoby też np. odrzucenie hazard long-events spowodowane odejściem z gry The Will of Sauron, gdyby nie:
CRF, Rulings by Term, Passive Conditions napisał(a):
Annotation 9a: If a card is required to be discarded by some passive condition, the
card is discarded immediately when the condition resolves, not in the following chain
of effects.

co pozwala przerwać błędne koło.


Przywrócenie na rękę nie jest jednak odrzuceniem.


P.S.

Jeśli ktoś chce grać konsekwentnie i jednocześnie chce, aby te dwie akcje mogły zadziałać, może wprowadzić modyfikacje do Annotation 9a (choćby na potrzeby jakichś rozgrywek).

Np. takie:
Cytuj:
Annotation 9a: If a card is required to be removed from active play by some passive condition, the
card is removed from active play immediately when the condition resolves, not in the following chain
of effects.

Informuję, że ostatni post na NetRep Discussion Forum został opublikowany w grudniu 2013, jeśli kto liczy na reakcję z tej strony.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/