Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Cz kwi 18, 2024 2:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Agenci
PostNapisane: Pt mar 18, 2005 21:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
wlasnie skonczylem rozgrywke z Ciachem gdzie bawilem sie agentami i To Get You Away

wyskoczylo pare problemów zwiazanych z walczeniem z agentami
jesli juz uda sie nam zwiekszyc agentowi ilosc strike'uw to jak to dziala jesli w pierwszym z rozstrzyganych strike'uw agent przegra?

- rzuca sie na body? (czyli traktuje sie agenta jako postac - bo postaciom odrazu po przegranym strike'u rzuca sie, a hazard'om dopiero po wszystkich strike'ach)
............................................- jesli agent body przezyje to czy nastepne z jego strike'uw maja -2 powera za to ze jest ranny?
............................................- jesli agent body nie przezyje to czy nastepnene strike'i sa rozpatrywane?
- nie rzuca sie na body dopóki nie rozpatrzy sie wszystkich strike'ów? (czyli traktujemy agenta jako hazard....)
............................................- jesli po rozpatrzeniu wszystkich strike'ów jeden z nich wywołuje body check agenta a inne nie to czy rzuca sie na body ............................................czy nie?
............................................ (w walce z hazardami trzeba pokonac wszystkie strike'i zeby rzucac na body stworka)

mam przeczucie ze agentów sie jednak traktuje jako hazardy czyli przy paru strike'ach czekamy na rozpatrzenie wszystkich zeby rzucac na body i jest sesn rzucac na body tylko gdy pokonamy wszystkie strike'i (bo w innym wypadku i tak nie zranimy/zabijemy agenta), idac dalej z ta mysla jesli agent ma wiecej niz jeden strike i nie-ostatni strike przegra to kolejne jego strike'i nie ulegaja modyfikacji za rannego

przykladowa sytuacja z gry:
druzyna Ciacha jest w Southron Oasis, okazuje sie ze jest tam tez Fori the Beardless (dzieki Nobody's Friend), zagywam Chill Them with Fear i To Get You Away, wybieram do walki Celeborna, Alatara i Aragorna
Fori ma power 4+2 za to ze byl zakryty i +2 za Chill... = 8
Celeborn jest tapniety ma 5 power'a
Alatar jest tapniety ma 5 power'a
Aragorn jest odtapowany ma 6 power'a
walka z Celebornem - ja rzucam 7, czyli w sumie mam 15, Ciachu rzuca 11 w sumie ma 16, pokonał Fori'ego (jesli uznamy ze agent to postac to nastepuje bocy check - tak tez zrobilismy podczas gry i Fori zostal ranny; jesli uznamy ze agent to hazard to zapamietujemy ze jeden strike Fori'ego jest pokonany, jesli pozostale dwa zostana pokonane do beda rzuty na body)
walka z Alatarem - ja rzucam 4 i mam w sumie 10 (bo rzucilismy Fori'emu na body i sie zranil czyli mial -2 do power'a), Ciachu rzuca 6 ma w sumie 11 - pokonal drugi strike Fori'ego (robimy jak wyzej czyli znów rzucamy Fori'emu na body, jest eliminated; jeslibysmy nie rzucali Fori'emu na body po walce z Celeborn'em to mialby nadal 8 power'a i teraz by wygrał)
w tym miejscu zaczelismy jendak myslec ze agent to w koncu hazard i choc juz jest martwy to jego trzeci strike chyba nadal zostaje do rozpatrzenia....
walka z Aragornem - ja rzucam 10 mam w sumie 16, Ciachu tapuje Aragorna i rzuca 8 ma w sumie 14, Aragorn przegrał, uznajemy ze To Get You Away dziala i Aragorn leci do Iron Hill Dwarf-hold (homesite Fori'ego), ale Fori jest martwy bo Alatar go dobil....

jak to teraz na spokojnie analizuje to az nie moge uwiezyc jaki bajzel zrobilismy podczas gry raz uznajac agenta za postac a raz za hazard
nie znalazelm zadnego wyjasnienia walki z agent'ami o paru strike'ach ale znalazlem w instrukcji do MEDM na str. 5 (tuz pod dzialem Resolving Combat With an Agent) pewien przypis:

Cytuj:
Note: Agents are not characters - you may not play resource cards to modify an agent's prowess (e.g., a Risky Blow will not affect an agent's prowess). Hazard cards affect an agent attack normally.


to chyba tez odnosi sie do mojego problemu z agentami o paru strike'ach, czyli że "Agents are not characters" wiec walczy sie z nimi jak z hazardami (nie moga sie stac ranni pomiedzy kolejnymi strike'ami, body sie rzuca gdy pokona sie wszystkie strike'i agenta)

czyli w grze z Ciachem Fori powinien nie tylko zlapac Aragorna ale tez Alatara, a to że Celeborn z nim wygral nie ma znaczenia dla kondycji Fori'ego - po prostu Celeborn uniknal zlapania (i wyslania pośpiecznym Mumakilem z Southron Oasis do Iron Hill Dwarf-hold)

co wy na to?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 18, 2005 22:02 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Z logicznego punktu widzenia agent powinien przetrwac aby moc zlapac kogos.
Ale jak wiadomo logika i MECCG czesto rozmijaja sie.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 0:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1717
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
- nie rzuca sie na body dopóki nie rozpatrzy sie wszystkich strike'ów? (czyli traktujemy agenta jako hazard....)

Skąd takie założenie?
Cytuj:
Resolving Strikes
Strikes are resolved one at a time as decided by the defending player. When you choose a strike to resolve, determine all of the factors affecting the strike before the roll is made (see "The Strike Sequence" on page 33). To resolve a strike, the defender makes a roll (2D6) and adds his modified prowess:
ˇ If this result is greater than the strike's prowess, the strike fails. Such a strike is defeated if its body attribute is "-" or if it has a body attribute and fails a body check.
ˇ If this result is equal to the strike's prowess, the strike was ineffectual (i.e., the strike is avoided but not defeated).
ˇ Otherwise, the strike was successful (i.e., the character was defeated). If the attack was a "detainment" attack, an untapped target is tapped. Otherwise, the target character is wounded and must make a body check.

Cytuj:
Example: Landroval has a prowess of 12 and a body of 6. He normally has two strikes when he attacks. If one of his strikes against a character fails, the defender makes a body check. If the resulting roll is greater than 6, that strike is defeated. However, both of Landroval's strikes must be defeated in order for him to be eliminated - this would require at least two body check rolls greater than 6.


Co do pozostałych kwestii, to jako że sytuacja jest bez precedensu (rannych kreatur nie ma ani postaci z więcej niż 1 strike), to chyba tylko na zasadzie analogii do tego, co się dzieje z kompanią w czasie walki, mogę coś wnioskować: jeżeli postać została wyeliminowana/odrzucona Fellowship odchodzi i nie ma już wpływu na kolejne rozpatrywane strikes, jeśli postać zostaje raniona, włącza się efekt Something Has Slipped.
Sądzę więc, że ranienie agenta w trakcie walki (i wciąż potencjalnie eliminacja) też ma natychmiastowy wpływ na jego prowess i na dalsze strikes.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 2:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Byc moze zrobilismy grze bajzel z tym agentem, ale sytuacja raczej niecodzienna. Wtedy zupelnie stracilem koncepcje jak to roztrzygnac. Wydawalo mi sie, ze skoro agent zostal juz "eliminated" po strike'u Alatara to raczej nie moze w zaden sposob porwac Aragorna Eru jedyny wie gdzie. Roztrzygnelismy to tak, jak opisal Haywayman, ale caly czas sie zastanawiam, czy nie rozsadniej byloby uznac, ze Fori jest juz marwy i Aragorn praktycznie nie ma sie juz z kim bic...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 3:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
ok, faktycznie body sie rzuca po kazdym pokonanym strike'u ale prawie zawsze sie czeka z rzutami do pokonania wszytskich strike'ów a nie rzuca sie po kazdym - stad moja pomylka w tej kwestii
tak czy saik - to ze przezucilismy body sworka po jego pierwszym strike'u nie wpływa w zaden sposób na przebieg walki - do piero po jej zakonczeniu jest efekt, stad tez uwazam ze przy agentash jest tak samo
to czy wczesniesze strike'i tego samego ataku agenta zostaly pokonane czy nie nie wplywa na strike'i kolejne
a co zrobic z tym ze agent moze byc ranny? agent jest nietypowym hazardem bo pozostaje w grze dopóki sie go nie wyeliminuje w walce lub nie sciagnie ze stolu jakas karta, zwykle hazardy atakuja i znikaja lub zostaja pokonane i wyeliminowane, jako ze agenci sa podobni do postaci to efekt ich porazki w ataku jest odzwierciedlany tym ze staja sie ranni ale jako ze postaciami nie sa to status rannego otrzumuja po skonczeniu rozpatrywania ataku (tak jak kreaturki status martwej uzyskuja dopiero bo skonczeniu rozpatrywania strike'uw i body check'uw)

w skrucie róznica jest taka: ze stworek którego wszystkie strike'i pokonamy ale nie wszystkie rzuty na jego body nam wyjda, jest discard'owany, a agent którego wszystkie strike'i pokonamy ale nie wszystkie rzuty na jego body nam wyjda pozostaje w grze, ale zeby ukazac ze przegral to jest teraz ranny i musi poswiecic akcje na leczenie

nie sadze tez zebysmy mogli sie powolywac na analogie do company vs company combat bo
-agenci zagrani jako hazard'y sa hazard'ami a nie postaciami
-sytuacja gdy agent ma wiele strike'uw byla juz mozliwa w MEDM (np. z Sudden Fury, Hormurath of Dir, Elerina) a zasady company vs company combat wyszly dopiero w nastepnym dodatku (i nic nie zmienily w sposobie rozpatrywania walki z agentami)

zgadzam sie natomiast ze jesli przekonacie mnie ze sie myle i agent moze zostac zabity juz po swoim pierwszym strike'u to wtedy kolejne strike'i (i ich ewentualne efekty) powinny zostac skasowane ze wzgledów logicznych

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 10:59 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jestem pewien (logicznie myśląc, może w CRF napisali co innego :P ) że w momencie kiedy agent ma więcej niż 1 strike, to trzeba mu sprawdzać ciało po każdym nieudanym strike'u. Jeśli taki body check uda się - status postaci zmieniamy na wounded i od teraz ma -2 do prowess.

jeśli chodzi o eliminację całkiem z gry, to obstawałbym przy konieczności popełnienia wszystkich body checków (ale nie znam żadnych reguł które by to prosto i klarownie opisywały)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 12:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 905
Lokalizacja: Mount Doom
A ja bym sie tu nie zgodzil. Jesli agenta traktujemy jako kreature to dopiero po rozpatrzeniu wszystkich strikow zmienia sie jej status, jesli ktorykolwiek go zranil.

Nawet z logiki wynika, ze tak powinno byc. Juz kiedys rozwazalismy jak interpretowac strike i mnie sie wydaje ze jak kreatura ma wiecej niz jeden strike to zachodza one w tej samej chwili czasowej (co innego gdy sa trzy ataki - np assasin), zatem zmian statusu agenta powinna zachodzic dopiero po rozpatrzeniu wszystkich strike. Jesli ktorys go zranil to agent staje sie ranny. Wszystkie strike to ta sama chwila czasowa, tylko by to jakos uporzadkowac rozpatrujemy je w jakakiejs tam kolejnosci.

To jest dla mnie logiczne, ale posuwajac sie dalej to np zupelnie innaczj trzeba by rozpatrywac sytuacje np z fellowshipem. Dopiero po rozegraniu calego ataku jesli jakis strike wyeliminowal postac fellowship by schodzil ;)
Sam tak nigdy nie gralem, wiec hmmm... sam nie wiem.

Moze powiem tak. Dla mnie strike sa rozgrywane w tej samej chwili czasowej (jak dajmy na to MH) wiec kolejnosc nie ma znaczenia.
Wrazilem swoje watpliwosci, i poczekam na opinie wiekszych odemnie ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 15:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1717
Lokalizacja: Wałbrzych
root napisał(a):
A ja bym sie tu nie zgodzil. Jesli agenta traktujemy jako kreature to dopiero po rozpatrzeniu wszystkich strikow zmienia sie jej status, jesli ktorykolwiek go zranil.


Widziałeś kiedyś kreaturę o statusie "ranny" ?

To że strikes rozstrzygane są "one at time" a nie jednocześnie, to chyba ma jakieś konsekwencje? Pomiędzy poszczególnymi strikes mogą wydarzyć sie rzeczy, które wpłyną na dalszy przebieg walki - przejęcie przedmiotu wyeliminowanej postaci, odrzucenie kontrolowanych przez taką postać allies, corruption check w wyniku Despair of The Heart. Dlaczego robić wyjątek dla rannego agenta?

Cytuj:
When one of your agents attacks it is considered to be the attacker and it has one
strike unless modified. Combat with an agent is handled like any other combat with
the following exceptions:
• The prowess for each of the agent’s strikes is modified by a roll (2D6)—a
separate roll is made for each strike.
• A wounded agent’s prowess is modified by -2.
• If the agent is face-down when the attack is declared, one of the following
applies:
– If at his home site, his prowess is modified by +5 for that attack and his
body is modified by +1 and the attacker chooses defending characters.
– If not at his home site, his prowess is modified by +2 for that attack. If a
face-down agent attacks as the result of the play of a card, the agent is considered
to be face-down when the attack is declared.
– If the agent is face-up at his home site when the attack is declared, his prowess
is modified by +2 for that attack and his body is modified by +1.
After the combat, the agent remains in play and it must be face-up and tapped or
face-up and wounded.

Note: Agents are not characters—you may not play resource cards to modify an
agent’s prowess (e.g., a Risky Blow will not affect an agent’s prowess).

Hazard cards affect an agent attack normally.


Tylko to czy agent był face-down/up i w home site, sprawdza się jednorazowo - w momencie deklaracji ataku.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 19:54 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Mam takie pytanie:
Czy mozna podczas movement/hazard phase odtapowac swojego agenta?
Bo w instrukcji nie ma tego wymienionego w akcjach agenta.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 19:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
Widziałeś kiedyś kreaturę o statusie "ranny" ?

tak widzialem - to ranny agent

Konrad Klar napisał(a):
To że strikes rozstrzygane są "one at time" a nie jednocześnie, to chyba ma jakieś konsekwencje? Pomiędzy poszczególnymi strikes mogą wydarzyć sie rzeczy, które wpłyną na dalszy przebieg walki - przejęcie przedmiotu wyeliminowanej postaci, odrzucenie kontrolowanych przez taką postać allies, corruption check w wyniku Despair of The Heart. Dlaczego robić wyjątek dla rannego agenta?

strike'i sa rozstrzygane pojedynczo bo inaczej wymagaloby to rzucania paroma zestawami kostek na raz (dla kazdej walczacej postaci odzielny zestaw kosci) i generalnie wprowadziloby chaos
tak pomiedzy strike'ami cos moze sie stac ale nie ma to wplywu na atak i jego strike'i (np. jesli i ally i kontrolujaca go postac walcza i postac gine, to strike w ally'a idze w kosmos - nie przydziala sie go na nowo), moze natomist miec wplyw na walczaca druzyne

(i taka mysl na boku: o ile ustalono ze Fellowship schodzi zaraz po wyeliminowaniu postaci (a nie po calym ataku) to nie jestem pewien czy tak samo od razu by zszedl w company vs company combat)

Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
When one of your agents attacks it is considered to be the attacker and it has one
strike unless modified. Combat with an agent is handled like any other combat with
the following exceptions:
• The prowess for each of the agent’s strikes is modified by a roll (2D6)—a
separate roll is made for each strike.
• A wounded agent’s prowess is modified by -2.
• If the agent is face-down when the attack is declared, one of the following
applies:
– If at his home site, his prowess is modified by +5 for that attack and his
body is modified by +1 and the attacker chooses defending characters.
– If not at his home site, his prowess is modified by +2 for that attack. If a
face-down agent attacks as the result of the play of a card, the agent is considered
to be face-down when the attack is declared.
– If the agent is face-up at his home site when the attack is declared, his prowess
is modified by +2 for that attack and his body is modified by +1.
After the combat, the agent remains in play and it must be face-up and tapped or
face-up and wounded.

Note: Agents are not characters—you may not play resource cards to modify an
agent’s prowess (e.g., a Risky Blow will not affect an agent’s prowess).

Hazard cards affect an agent attack normally.


Tylko to czy agent był face-down/up i w home site, sprawdza się jednorazowo - w momencie deklaracji ataku.


a tu nie wiem co to ma do rzeczy, jasne stan agenta z przed walki sprawdza sie tylko raz ale ten stan liczy sie do wszystkich strike'uw jego ataku

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 19, 2005 23:30 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Sam sobie odpowiem na wlasne pytanie:
Tak, agent moze sie odtapowywac jako akcja... Wystarczylo poczytac CRF... :oops: :lol:

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2005 1:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1717
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
Konrad Klar napisał:

Widziałeś kiedyś kreaturę o statusie "ranny" ?


tak widzialem - to ranny agent


Nie każdy hazard jest creature i nie każdy atak (w tym wynikający z hazardu) to hazard creature attack. Agent jest hazardem, lecz nie jest creature.
Cytuj:
An agent can be thought of as a hazard that acts as a creature with the following special effects:
to jeszcze nie oznacza, że jest creature. Podobnie jak:
Cytuj:
An agent has the same attributes as a character: race, skills, direct influence, prowess,
body, mind, marshalling points, and special abilities.

nie oznacza że jest postacią (w Dark Minions).
W przeciwnym wypadku jakiekolwiek porównania między hazard creature attack a agent attack byłyby bezcelowe. Pytanie (pierwotnie skierowane do Roota) uważam wciąż za otwarte.

|Highwayman| napisał(a):
a tu nie wiem co to ma do rzeczy, jasne stan agenta z przed walki sprawdza sie tylko raz ale ten stan liczy sie do wszystkich strike'uw jego ataku


Chodzi o to jak przepisy są sformułowane:
Cytuj:
• A wounded agent’s prowess is modified by -2.

a nie:
If the agent is wounden when the attack is declared agent’s prowess is modified by -2.
jak sformułowano cztery kolejne podpunkty. Wnioski pozostawiam Tobie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2005 1:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
nadal sie upieram przy tym ze atak agenta nie moze byc oslabiony przez zranienie agent'a miedzy strike'ami

znalazlem natomiast w CRF'ie zapis ze aby zranic agenta wystarczy pokonac choc jeden z jego strike'ów ale zeby go zabic trzeba pokonac wszystkie i odpowiednia ilosc razy przeżucić jego body (tu kolejny powód zeby agent nie mógl uzyskac modyfikatorów ze statusu rannego pomiedzy swoimi strike'ami - jesli by mógl to wyeliminowanie go byloby latwiejsze niz zamiezano bo jesli juz po pierwszym nieskutecznym strike'u dostalby -2 power i -1 body to rzuty na body wynikajace z kolejnych nieskutecznych strike'ów bylby juz modyfikowane tym ze agent jest ranny co uwazam za przegiecie i nonsens)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2005 3:26 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jeśli prowess można modyfikować za pomocą resource'ów pomiędzy strike'ami - choć niekoniecznie w przypadku agenta (ale w przypadku drużyny tak) - to logiczne wydaje się że także stan agenta (untapped/tapped/wounded) rozpatruje sie osobno dla każdego strike'u.

agent to coś pomiędzy creature vs company a company vs company combat. nie widzę niestety sesnsu w tym co piszesz |Highwayman| w ostatnim poście (to w nawiasie ad wniosków z CRF wynikających...)

body check jest pierwszym, jedynym i niemodyfikowalnym efektem strike'a od momentu rzutu kostkami "na prowess"
to, że czasem odkładamy bodychecki na koniec, to home rule jak mi się wydaje...

w instrukcji MELE czytamy:
Cytuj:
Clarification: If a strike against a character is successful, a body check must be resolved for the character before anything else happens. For example, Foul Smelling Paste may not be used to heal such a character until after the body check is resolved (of course, if the character is eliminated, the Foul Smelling Paste may not be used on him at all).


to powinno rozjaśnić sprawe przynajmniej w jednej jej części...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 20, 2005 10:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 994
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moim skromnym zdaniem prowess ataku (a tym samym wszystkich strike'ów) jest ustalany w momencie jego deklaracji. Czyli niezależniue od tego czy agent zbierze po twarzy czy nie prowess każdego strike'u powinien zostać taki sam jak na początku.
Zgadzam się, że można z tym polemizować. Sytuacja jest jednak na tyle rzadka :roll: , że chyba można to przełknąć. Dodatkowo do przyjęcia takiej interpretacji skłania mnie fakt, że choć trochę utrudni to życie drużynie. A ja akurat reprezentuję szkołę, że im trudniej tym ciekawiej :twisted: . No i zwiększyłoby to grywalność niektórych kart (combo) :P .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL