Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr lut 22, 2017 14:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 0:14 
Offline
Scout/Diplomat/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Na ogół na kilka tygodni przed turniejem zaczyna tu panować twórczy (tfu-rczy?) ferment - jakieś pytania, odpowiedzi prowokujące dalsze pytania itp.

A tym razem - nic. Albo wszyscy wszystko wiedzą, albo nikt nic nie pamięta (ale się wstydzi zapytać) :oops:

To ja zacznę.

Kwestia czy można w jednej turze próbować zdjąć z siebie jedną corruption card, pierwszy raz z tapowaniem (a więc bez modyfikatora -3) i drugi - będąc tapniętym czyli z modyfikatorem -3.

W instrukcji do LE stoi (jak wół):
"Each turn, a character may only make one removal attempt for each corruption card if he uses the -3 modifier"

Natomiast w dokumencie ME Universal Rule Document 4.2, sekcja T - Corruption- stoi (jak byk)

When attempting to remove a corruption card that states you may tap to make a roll to remove
it, a character may elect not to tap and instead receive a -3 penalty to the roll. A character may
not attempt to remove a given corruption card more than once per turn."

No to jak jest w końcu? Przykładowo - jakaś moja postać została obdarowana przez przeciwnika 2 kartami korupcyjnymi (w różnych turach, dla porządku) - Lure of of the Senses i Despair of the Heart. Czy mogę w jednej fazie organizacji:

A - tapnąć się aby zdjąć Lure. Rzuciłem 3, nie udał mi się
B - tapnięty, próbować ponownie zdjąć Lure, ale już rzut będzie miał modyfikator -3
C- niezależnie od wyniku 2 rzutu, próbuję zdjąć Despair, też z modyfikatorem -3 do rzutu

Patrząc na instrukcję do LE - powinno to być możliwe. Patrząc na Universal - legalne byłoby tylko A i C.

Anibadi?

_________________
Hitler gra w Osadników z Catanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 0:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1636
Lokalizacja: Wałbrzych
To, co pisze w ME Universal Rule Document 4.2 nie jest sprzeczne z tym, co pisze w Lidless Eye.

"Each turn, a character may only make one removal attempt for each corruption card if he uses the -3 modifier"

oznacza dosłownie to, co pisze. W każdej turze, jeśli postać używa modyfikatora -3, może jedynie podjąć jedną próbę usunięcia każdej karty korupcji.
Jeśli próba usunięcia danej karty korupcji bez modyfikatora nie powiodłaby się, kolejna próba - z modyfikatorem - byłaby już drugą próbą.

To, co pisze Lidless Eye, nie wyklucza wielokrotnych prób usunięcia danej karty korupcji bez modyfikatora (czyli w praktyce po odtapowaniu się po poprzedniej, nieudanej).
Natomiast ME Universal Rule Document 4.2, wyraźnie wyklucza taką możliwość.
I to jest błąd.

CRF, Rulings by Term, Corruption napisał(a):
A character may attempt to remove a corruption card without tapping. The roll is at a
-3 penalty.
You can not attempt to remove a corruption card without tapping if you have
attempted to remove that card already this turn. You may not tap to remove a
corruption card that you tried to remove without tapping already this turn.


Krok B w Twoim przykładzie nie jest możliwy.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 1:17 
Offline
Scout/Diplomat/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
To, co pisze w ME Universal Rule Document 4.2 nie jest sprzeczne z tym, co pisze w Lidless Eye.

"Each turn, a character may only make one removal attempt for each corruption card if he uses the -3 modifier"

oznacza dosłownie to, co pisze. W każdej turze, jeśli postać używa modyfikatora -3, może jedynie podjąć jedną próbę usunięcia każdej karty korupcji.
Jeśli próba usunięcia danej karty korupcji bez modyfikatora nie powiodłaby się, kolejna próba - z modyfikatorem - byłaby już drugą próbą.
(...)
Krok B w Twoim przykładzie nie jest możliwy.


To ja jakoś inaczej rozumiem te w sumie proste angielskie sformułowania.
Dosłowne tłumaczenie fragmentu z LE brzmi:
"W każdej turze postać może wykonać tylko jedną próbę usunięcia dla każdej z kart korupcyjnych jeśli stosuje modyfikator -3".
Jak dla mnie próba usunięcia konkretnej jednej karty korupcyjnej z zastosowaniem modyfikatora -3 będąc tapniętym po nieudanej próbie bez modyfikatora (czyli z tapnięciem) byłaby pierwszą (a nie drugą) próbą spełniającą warunek (modyfikator minus 3) z instrukcji powyżej.

_________________
Hitler gra w Osadników z Catanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 1:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1636
Lokalizacja: Wałbrzych
Byłaby pierwszą próbą usunięcia tej karty z modyfikatorem, ale kolejną w ogóle próbą jej usunięcia.

Zboku napisał(a):
"W każdej turze postać może wykonać tylko jedną próbę usunięcia dla każdej z kart korupcyjnych jeśli stosuje modyfikator -3".


Starając się bardziej zachować oryginalny szyk, powinienem napisać:
"W każdej turze postać może jedynie podjąć jedną próbę usunięcia dla każdej karty, jeśli używa modyfikatora -3."
zamiast:
"W każdej turze, jeśli postać używa modyfikatora -3, może jedynie podjąć jedną próbę usunięcia każdej karty korupcji."

Zmienia znaczenie?

Zwracam uwagę na "if he uses the -3 modifier". To nie jest to samo, co "with -3 modifier".
"Może podjąć jedną próbę usunięcia dla każdej karty jeśli używa modyfikatora -3" to nie to samo co "Może podjąć jedną próbę dla każdej karty z modyfikatorem -3".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 10:59 
Offline
Scout/Diplomat/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Konrad, dzięki za jak zwykle szybką odpowiedź - i to niezależnie od tego że się z nią nie zgadzam (tzn - nie zgadzam się z tym że z przywołanego tekstu instrukcji do LE można wysnuć taki wniosek jak napisałeś).

Ale to czy ja się zgadzam czy nie - jest tutaj bez znaczenia. Ja zresztą nie pytałem się jak należy rozumieć ten fragment (bo z rozumieniem angielskiego nie mam problemów) - tylko jak gramy na turniejach.

Dlatego też prosiłbym o potwierdzenie osób wybierających się na turniej że gramy tak jak wynika z tego dokumentu Universal czyli:
- jednej i tej samej karty korupcyjnej nie można próbować zdjąć 2 razy w tej samej turze (raz tapując się i rzucając bez modyfikatora i drugi raz będąc już tapniętym i rzucając z modyfikatorem -3)

(pomijam tu sytuację gdzie odtapowujemy się po wcześniejszej nieudanej próbie bez modyfikatora, czyli po tapnięciu).

Edit - drobne literówki

_________________
Hitler gra w Osadników z Catanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 25, 2016 10:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1779
Lokalizacja: Katowice
Potwierdzam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 25, 2016 22:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 997
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Nie wiem, czy dobrze Was rozumiem...
Sugerujecie (twierdzicie?), że mając na jednej postaci dwie różne karty korupcji mogę próbować w jednej turze zdjąć obydwie karty, tylko że jedną robię na "pełnym gazie" tapując się, a później drugą z modyfikatorem -3?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 25, 2016 22:17 
Offline
Scout/Diplomat/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu, jesteś moim idolem.

_________________
Hitler gra w Osadników z Catanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2016 9:53 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1476
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, proszę nie siać fermentu i nie rozgrzebywać rzeczy, które od dawna są znane i ustalone. W swojej turze, w fazie organizacji, można podjąć JEDNĄ próbę zdjęcia KAŻDEJ karty korupcji. Od gracza zależy czy decyduje się to zrobić tapując postać czy bez tapowania. Jak się nie uda taka próba to czekamy do kolejnej tury lub zagrywamy karty, które ściągają korupcję (np Marvels Told/Voices of Malice).

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2016 10:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 997
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
No wlasnie, przeciez zawsze tak gralismy...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2016 18:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1636
Lokalizacja: Wałbrzych
Jako że intencją autora wątku (wyrażoną w pierwszym i potwierdzoną w piątym poście) była dyskusja nad sposobem grania na turnieju a nie dyskusja ogólna nad zasadą, przeniosłem wątek do przeznaczonego na to działu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 29, 2016 10:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1779
Lokalizacja: Katowice
Tu generalnie chodzi o to, że kiedyś mozna było sie pozbywać kart tylko jak sie tapowało, później doszło , ze mozna bez z -3, stąd to stwierdzenie, ze można każdą z -3 raz próbować


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL