Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest N maja 27, 2018 23:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 30, 2008 17:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1793
Lokalizacja: Katowice
Z pewnymi skrótami to zasady któreych używamy juz od jakiegoś czasu, pojawiły się pewne zmiany, niektóre istotne, zaznaczyłem je na czerwono

Nie będziemy przytaczać wszystkich zasad, polecamy zapoznanie się z instrukcjami ze wszystkich oficjalnych dodatków (METW, METD, MEDM, MELE, MEAS, MEWH, METB) a także z erratami, ruling'ami i CRF'em

Zasady (komputerowa wersja wszystkich instrukcji ze wszystkich dodatków): http://www.councilofelrond.org/index.php?id=13

CRF i erraty:
CRF: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... f/crf.html
Erraty zasad: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -term.html
Erraty kart: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -card.html


Poniżej znajdują się zasady określające system rozgrywania turnieju:

- turniej rozgrywany będzie w systemie szwajcarskim, liczba gier zależy od liczby uczestników, domyslnie 5
- punktacja: Jeśli na Radzie po podliczeniu wszystkich punktów jeden z graczy ma więcej Marshaling Point'ów niż jego przeciwnik wtedy ten gracz wygyrwa. Zwycięzca dostaje 4, 5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku sumy jego MP do sumy MP przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2, 1 lub 0 punktów turniejowych. Aby ustalić stosunek MP zwycięzcy do MP przegranego należy podzielić sume MP zwycięzcy przez sume MP przegranego. Przegrany mający 0 lub mniej MP automatycznie daje swemu przeciwnikowi 6 punktów turniejowych:
a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 7 dla hero, 8 dla pozostałych
b) Zwycięstwo ze stosunkiem MP 2:1 lub większym - 6;
c) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 2:1 ale równym lub większym 1,5:1 - 5;
d) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 1,5:1 ale większym niż 1:1 - 4;
e) Przegranie z kimś kto wygrał resultatem (d) - 2;
f) Przegranie z kimś kto wygrał rezultatem (c) - 1;
g) Przegranie w inny sposób - 0;

- osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund)

- w razie remisu punktowego na Radzie ogłasza się remis i obydwoje z graczy otrzymują po 3 punkty turniejowe

- czas jednej gry 1 godzina
- wszystkie gry są jedno-deckow'e
- aby zwołać Radę należy uzbierać 25 punktów lub przewinąć talie
- pomiędzy grami 15-30 minut przerwy
- character pool, z którego wystawiana jest drużyna startowa wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow; postacie z pool'a których nie wystawimy na starcie można włożyć do tali (maksymalna liczba postaci w talii pozostaje bez zmian) lub odłożyć poza grę (nie można nie wystawionych w draft'cie postaci odłożyć do sideboard'u)
- drużyna balroga lub ringwraight może wystawić 6 postaci na starcie (ale również z pool'a 15 postaci); hero i fallen-wizard maja limit 5 postaci
- nie można w startowej drużynie wystawić wizard'a/balrog'a/ringwraight'a
- maksymalna ilość kopii wizard'a/balrog'a/ringwraight'a w talii
1) wizard 2 + 1 (lub 3)
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1 (lub 3)

- talia:
1) Na turniej można przyjechać z 2 taliami, jedną wyznaczamy do gry przeciw hero, drugą do gry przeciw minion, i dodatkowo jedną z nich także do gry przeciw fallen-wizard; obie talie muszą być tego samego charackteru (hero, minion lub fallen) choć awatarzy mogą się różnić (np. w jednej talii Gandalf a w drugiej Alatar)
Na potrzeby alternatywnych talii Balrog nie liczy się jako minion (czyli trzeba mieć albo dwie talie balrogowe albo zadnej, albo grać jedną przeciw wszystkim)

2) złożone 2 talie mogą mieć "wspólne karty" które są przekładane między nimi przy zmianie talii (np. gdy ktoś nie ma 6 Twilight'ów, a np. tylko 3 a chciałby w obu taliach miec po 3 Twilight'y to może przekładać je miedzy taliami); przekładać trzeba zawsze ten sam zestaw "wspólnych kart" ustalonych przed rozpoczęciem turnieju
*zamiast składać 2 odrębne talie można złożyć tylko 1 i wymieniac jedynie wcześcniej ustalony i przygotowany zestaw kart przed grami z ustalonym(i) charakterami talii przeciwnika (na przykład: bazową talię ustalamy do gry przeciw hero a przed grą z minion i fallen-wizard wymieniamy ustalony zestaw kart by talia była bardziej efektywna w grze); wymieniać można zarówno hazard'y jaki i resource'e a nawet postacie, tak samo skład sideboard'u moze sie zmieniac o ustalony wczesniej zestaw kart

3) sideboard może liczyć maksymalnie 30 kart , talia wybrana do gry przeciw fallen-wizard moze zawierać dodatkowych 10 wcześniej ustalonych i przygotowanych kart w sideboard'zie których można używac tylko w grach przeciw fallen-wizard

4) po każdej grze karty użyte z sideboard'u musza być odłożone z powrotem

5) talia musi składać się z takiej samej ilości hazard'ów i resource'ow, może tez zawierać do 10 postaci plus od 1 do 3 wizard'ów/ringwraith'ów/fallen-wizard'ów/balrog'ów (patrz wyżej)

6) w części hazard'owej musi być co najmniej 12 kreaturek

7) kreaturki będące jednocześnie event'ami liczone są jako 1/2 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3).
*Agenci w taliach hero i Balrog-minion liczą się jako hazardy i 1/2 kreaturki; karty ...... Ahunt i ...... at Home tez liczą się jako 1/2 kreaturki; również karty Spawn z dodatku Middle Earth: The Balrog i karta Balrog of Moria z Middle Earth: The Wizards licza się jak 1/2 kreaturki*

8] nie można używać prox'ów

9) dopuszcza się używanie niemieckich kart promocyjnych które nie mają swoich angielskich wersji

10)dopuszcza się używanie kart w innych wersjach językowych niż angielska, jednak grający takimi kartami gracz musi zapewnić przeciwnikowi możliwość przeczytania karty w wersji angielskiej (np. poprzez włożenie kartek z angielską wersją tekstu do koszulki z kartą nie-angielską, lub posiadanie spisu i tłumaczeń tekstu nie-angielskich kart posiadanych w tali pod ręką tak by szybko pokazać przeciwnikowi angielski tekst karty)

11) od momentu rozpoczęcia turnieju talia lub talie nie mogą być modyfikowane

- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) na turnieju korzystamy z map regionów zamiast kart regionów
2) burglary
3) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
4) Company vs. company combat (włącznie z kradzeniem przedmiotów)
5) postać może próbować walczyć na -3 bez tapowania
6) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania
7) special movement to Gorgoroth (nie dotyczy minion'ów)
8] Jeśli Fallen-Wizard posiada więcej niż 10 Stage Point'ów to drużyna w której znajduje się postać Fallen-Wizard może inicjować Company vs Company Combat z dowolną drużyną przeciwnika. Tak samo przeciwnik dowolną swoją drużyną może inicjować Company vs Company Combat z drużyną w której jest postać Fallen-Wizard'a który ma więcej niż 10 Stage Piont'ów
9) Wizard to Fallen-Wizard Conversion
10) jeśli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwraitht'a, którego aktualnie mamy na ręku, możemy wystawić go jako alternatywnego, którego posiadamy w talii, a w momencie dociągnięcia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona (w razie gdyby do końca gry nie doszedł nam odpowiedni wizard/ringwraitht by dokonać podmiany, przeciwnik ma wszelkie prawo domagać się zobaczyć że takowego wizard'a/ringwraitht’a faktycznie mieliśmy w talii


- można korzystać z protectorów
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow

I trochę mniej znanych, trudniejszych do znalezienia lub trudniejszych do zrozumienia zasad, a także obowiązujące na turnieju interpretacje spornych zasad:


- Balrog player moze wprowadzac nie-unikalne postacie z mind'em 1, 2 lub 3 zarówno z ręki, jak i z sideboard'u i z discard'u. Poza tym Balrog player może wprowadzić do gry do 2 (słownie: dwóch) postaci na turę pod warunkiem ze jedna z nich jest nie-unikalna
- A Chance Meeting i We Have Come to Kill zezwalają na wprowadzenie postaci w dowolnej fazie w której druzyna znajduje się na site (czyli nie podczas ruchu)
- Ringhwriath-follower nie może zostać zagrany za pomocą We Have Come to Kill
- postać zagrana za pomocą A Chance Meeting nie wlicza się do limitu postaci zagrywanych na turę
- efekt kart A Chance Meeting i We Have Come to Kill nie łączy się kartami wpływającymi na wystawianie postaci (np. An Unexpected Party)
- Zagranie Sacrifice of Form powoduje odrzucenie kontrolowanych postaci
- The White Tree+Wizard’s Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree
- Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead
- Strider - zamiana Strider'a w Aragorna moze się odbyc w dowolnym momencie tury resource player'a i nie liczy się do limitu wprowadzanych postaci. Aragorn wchodzi to gry w takim samym stanie w jakim był Strider, podmiana nie przerywa żadnych efektów czy łańcucha efektów.
- Open to the Summons nie może służyć fallen-wizard player’owi do wprowadzenia agenta z mind’em większym niż 5
- Thrall of the Voice może służyć do wprowadzenia orka lub trola do gry nawet gdy fallen-wizard player nie ma karty Bad Company w grze
- Sneakin': zagrywany jest na końcu fazy organizacji, a nie w dowolnym jej momencie - co uniemożliwia po zagraniu go przeorganizowanie druzyny na którą został zagrany
- Many-coloured Robes tapują Sarumana
- burglary: po udanym włamie inna postać w drużynie może sie tapnąć by zagrac minor'a czy cokolwiek innego co jest zagrywalne na site'cie
- on-guard i Burglary: kreaturka zagrana on-guard atakuje całą drużynę po Burglary niezależnie od jego powodzenia
- karty on-guard zagrane na site z wieloma auto-attack'ami należy odkryć przed pierwszym auto-attack'iem (dotyczy to jedynie kart on-guard które wymagają odrycia przed auto-attack'iem: creature on-guard, karty wpływające na auto-attack, itp...)
- jeśli na site'cie jest możliwość stworzenia auto-attack'u poprzez zagranie odpowiedniej kreaturki z ręki, taki auto-attack należy ustalić (zagrać z reki odpowiednią kreaturkę) w momencie wchodzenia drużyny na site - jeszcze przed walką z normalnymi (jesli takie są) auto-attack'ami
- karty w których tekście jest zaznaczone ze mogą być zagrane i jako hazard i jako resource mogą być liczone jako hazard lub jako resource jeśli chodzi o skład talii (przy liczeniu czy w talii jest taka sama ilość hazard’ów co resource’ów). Przykładowe karty tego typu: Twilight, Tookish Blood, Great Secrets Buried There, Gnawed Ways, itp
Deep Mines - w danym momencie pod danym wizarhaven'em może być tylko jedna kopia Deep Mines w grze. Znaczy to że można zejść do Deep Mines, tapnąć je, następnie wrócić na górę i zdiscardować i nawet w tej samej turze wysłać inną drużynę na dół do innej kopii Deep Mines.
(Można mieć jedną kopię Deep Mines na wizardhaven, a nie pod każdą kopią karty wizardhaven'u - czyli nawet jesli podzieli się drużyny i wystawi 3 kopie The White Towers to i tak pod the The White Towers można zagrać tylko jeden Deep Mines na raz. Napis na Deep Mines - May be duplicated in location deck. - znaczy że można mieć ile się chce kopii Deep Mines w location deck'u.)
Unabated in Malice+Tidings of Bold Spies - Tidings kopiuje tez wszelkie modyfikacje i specjalne zdolności (naturalne - wymuszanie rzutów na korupcję po zranieniu auto-attack'iem undead'ów, czy niemożność skasowania auto-attack'u na minion Shelob's Lair; i nabyte - efekt Unabated utrudniający skasowanie ataku) auto-attacku. Skasowanie efektu Unabated z ataku z Tidings nie kasuje samego Unabated które nadal działa na auto-attack na site'cie (czyli jesli idąc do site'u ktoś zagra na nas Unabated i Tidings to zeby skasować atak z Tidings trzeba go kasować 2 razy i później zeby skasować auto-attack na site'cie znów bedzie trzeba go kasowac 2 razy).Efekty które modyfikują auto-attack i które zostaną skopiowane przez Tidings nie zadziałają po raz drugi na atak z Tidings

- Awaiting Advent of Allies jest zagrywany jak dotychczas, czyli postać musi być na non-haven site by ją zagrać

- Stealth/Sneakin' bronia przd atakiem creature, nie wazne czy zagranej z ręki, discardu czy stołu (chodzi o dyskusyjną interpretacje słowa "played")

- Tom Bombadil i Leaflock: ich zdolności umożliwiają całkowite skasowanie (np. wszystkie 3 ataki Assassin'a) dowolnego hazard'u target'ującego odpowiednią drużynę (dla Toma - drużynę podążającą do site'u w jednym z wymienionych na karcie Toma regionów; dla Leaflock'a - drużynę w której się on znajduje) lub szeroko pojęty "byt" z tą drużyną związany, umożliwia to też skasowanie i odrzucenie do discard'u hazard'owych event'ów które na lub w takiej drużynie leża (np. Foolish Words, karty korupcji itp.)
- podczas ruchu druzyny która nie zawiera postaci z mind'em 3 lub większym (lub avatara) tylko gracz zagrywający hazardy ciągnie karty
- site path i company’s path to dwie różne rzeczy które akurat się pokrywają ze sobą przy używaniu starter movement
- efekt cofnięcia drużyny na site z którego rozpoczynała ruch kończy automatycznie movement/hazard phase tej drużyny; efekt taki jest akcją w chain of effects (zazwyczaj pierwsza - ale nie zawsze) i mozna na nią odpowiedzieć; (nieudany rzut na ruch w under-deepach to inna sytuacja - nie kończy to fazy ruchu drużyny)
- rozmiar drużyny i limit hazard’ów muszą być zawsze całościowe, zaokrągla się w górę (chyba że jakaś karta każe inaczej); czyli np. 5 hobbitów to 2,5 zaokrąglone do 3 (czyli 3 hazard’y i nie można zagrać Stealth)
- agenci nie mogą się ruszać do Haven'ów, Wizardhaven'ów (wyjątek stanowią agenci z zezwalającą na to specjalną zdolnością, czyli elficcy agenci) i Under-deep'ów
- w taliach Minion’a (nie Balrog’a) agenci mogą przy poruszaniu się korzystać z połączenia między Udun a Dagorland – tak jak postacie minion player’a (nie Balrog’a) mogą korzystać z tego połączenia
- karty zagrywalne na agent'ów (karty ze słowem-kluczem: Agent only) nie mogą być zagrywane w grze przeciwko Minion'owi i Balrog'owi
- ataki agentów na drużyny minion'ów są zawsze detainment
- minion player (i zwykły minion i Balrog) ma +5 General Influence, którego nie może używać do kontrolowania postaci
- przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika jest dodatkowy modyfikator -5 jeśli charaktery talii są przeciwne, czyli:
Wizard/Fallen-Wizard vs Minion/Balrog - modyfikator -5 dla 'agresora'
Wizard vs Fallen-Wizard i Minion vs Balrog - bez dodatkowych modyfikatorów
- przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika za pomocą agentów i/lub kart zagrywalnych na agentów nie ma modyfikatora za przeciwne charaktery talii
- nie można influence'ować ani przedmiotów, ani ally'ów, ani follower'ów kontrolowanych przez wizard'a/ringwraith'a/fallen-wizard'a/balrog'a
- Minion player może wystawić startową drużynę w Minas morgul i/lub Dol Guldur (możliwe jest posiadanie 2 startowych drużyn, jednej w Minas Morgul, drugiej w Dol Guldur)

- wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a nie kończy gry, daje -5MP (odejmowanych na samym końcu od sumy)

- W grze przeciwko Fallen-Wizardowi gracz może wymienić swojego wizarda w talii jeśli właśnie takiego zadeklarował gracz grający Fallen-Wizardem
- rzuty na korupcje dla orkowych i trolowych postaci fallen-wizard'a, a także dla samych fallen-wizard’ów są wykonywane jak dla minion'ów (wynik rzutu równy z punktami korupcji postacji, lub o jeden mniejszy jedynie tapuje postać – jeśli była ona już tapnięta to nic się nie dzieje; wynik rzutu mniejszy o 2 lub więcej niż ilość punktów korupcji postaci eliminuje postać z gry)

- Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie dają nigdy (niezależnie od zagranych kart) ŻADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi
- kiedy fallen-wizard jest wyeliminowany, jego gracz musi zdiscardowac wszystkie stage resource'e specyficzne dla tego fallen-wizard'a i od tej pory nie może już zagrywac kart specyficznych dla tego fallen-wizard'a a także przestaje się liczyć jako ten fallen-wizard; podobnie się dzieje w wypadku gry fallen vs fallen, gdy obaj gracze zadeklarują tego samego fallen'a i jeden z nich wystawi swojego maga (drugi gracz musi wtedy zdiscardować wszystkie stage resource'e specyficzne dla wystawionego fallen-wizard'a) - w tym wypadku nie ma jednak zakazu ponownego zagrania fallen-wizard specific stage resources (podobnie jak w wypadku gdy fallen-wizard zostaje zdiscardowany w skutek Sacrifice of Form)
- orki które są pół-orkami nie sprawiają ze drużyna minion player’a staje się overt; czyli dla minion player’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest covert
- orki które są pół-orkami nie sprawiają że drużyna fallen’a staje się overt; czyli dla fallen’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest hero
- Balrog player nie dostaje żadnych punktów za hero items zagrane w swoich Darkhaven'ach
- Balrog player liczy się jako minion player, a Balrog jako Ringwraith dla efektów kart, jednak Balrog player ma swoje własne (inne niż minion player) zasady, a Balrog ma swoje własne (inne niż Ringwraith) zasady
- w grze przeciw Balrog player’owi nie można zagrać żadnej z tych kart: The Balrog (ally), The Black Council, Durin’s Bane, Balrog of Moria, Reluctant Final Parting. Jednak jeśli w dowolnym momencie gry przeciw Balrog player'owi posiadamy jakąś z tych kart na ręku, możemy po pokazaniu jej przeciwnikowi usunąć ją poza grę, a następnie dodać jedną kartę z naszego sideboard'u do talii

- Blue Mountain Dwarf-hold, Iron Hill Dwarf-hold i The Wind Throne sa traktowane jako site'y mające pod sobą under-deep dla wszystkich graczy, nawet jesli nie dla wszystkich charakterów tali wyszły odpowiednie wersje tych under-deep'ów; jednakże dla celów hazard'owych site który jest Free-hold'em () jest uznawany jakby nie miał pod sobą site'u under-deep, nawet jesli faktycznie taki posiada [czyli, tak długo jak Blue Mountain Dwarf-hold i Iron Hill Dwarf-hold są Free-hold'ami () to choć mają pod sobą under-deep'y to liczą się jakby ich nie miały]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 30, 2008 19:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
i mamy zasady - SUPER :D

rozumiem ze co na czerwono to nowe

widać rękę Jaded'a w zasadach :P głównie po tym
Cytuj:
a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 7 dla hero, 8 dla pozostałych

bo pamiętam ze o tym dyskutowaliśmy i na żywo i na łamach forum wielokrotnie ;)

zaskoczony jestem lekko uznaniem Balroga za czwarty zupełnie odzielny alingment - czy to też oznacza że w grze vs. Balrog można zagrać The Lidless Eye/Sauron?

widze też że zagramy bardziej po "zachodniemu" tym razem:
Cytuj:
- A Chance Meeting i We Have Come to Kill zezwalają na wprowadzenie postaci w dowolnej fazie w której druzyna znajduje się na site (czyli nie podczas ruchu)

zobaczymy czy bardzo ludzie będą tego nadużywać...

natomiast najbardziej jestem zaskoczony tym:
Cytuj:
- Many-coloured Robes tapują Sarumana

ponieważ jesli mnie pamięć nie myli to już pare lat temu na łamach forum dyskutowaliśmy na ten temat i zrobiliśmy własną erratę do tego - aby Szatki działały bardziej na wzór analogicznych stage'ów innych czarodziejów i tapowały się a nie Sarumana
chyba nawet było to poparte ankietą
cóż skłoniło organizatorów do zarzucenia naszej erraty tej karty, podczas gdy zostawiliście erraty dotyczące Wizard's Trove'a, Sneakin' czy Paths of the Dead+Army of the Dead?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 30, 2008 22:32 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1625
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
Na potrzeby alternatywnych talii Balrog nie liczy się jako minion (czyli trzeba mieć albo dwie talie balrogowe albo zadnej, albo grać jedną przeciw wszystkim)


Czyli korzystając z tej zasady Balrog nie potrzebuje Prone to Violence do CVCC z minionem :?:

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 30, 2008 22:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1793
Lokalizacja: Katowice
Obaj nie doczytaliscie :)
Nie jest minionem tylko i wyłącznie na potrzeby budowania alternatywnej talii turniejowej. Tzn, ze jesli ktoś się decyduje grać Balrogiem to będzie musiał grać nim wszysstkie gry (czy to bedzie jedna talia , czy dwie). W każdym innym przypadku jest to minion.

Co do Sarumana to detal, zauważcie , że ma on całkiem sensowną kartę , którą tapuje w end of turn (saruman's ring)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt paź 31, 2008 0:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
Obaj nie doczytaliscie :)
Nie jest minionem tylko i wyłącznie na potrzeby budowania alternatywnej talii turniejowej. Tzn, ze jesli ktoś się decyduje grać Balrogiem to będzie musiał grać nim wszysstkie gry (czy to bedzie jedna talia , czy dwie). W każdym innym przypadku jest to minion.


jasne, łapie
a tak z czystej ciekawości czemu takie dodatkowe rozróżnienie i utrudnienie?

Jaded napisał(a):
Co do Sarumana to detal, zauważcie , że ma on całkiem sensowną kartę , którą tapuje w end of turn (saruman's ring)


wszyscy fallen'i mają 2 stage permanent-event'y które "udają" przedmioty (są przedmiotami z nazwy karty, ale w mechanice gry są permanent'ami)
Alatar: Huntsman's Garb, Bow of Alatar
Gandalf:The Grey Hat, Ring of Fire
Pallando: Pallando's Hood, Stave of Pallando
Radagast: Pocketed Robes, Glove of Radagast
Saruman: Many-coloured Robes, Saruman's Ring

Pierwsze z wymienionych przeze mnie kart dla każdego maga mają zawsze taki sam efekt - na koniec tury pozwalają wrócić z discard'u na rękę jedną z 3 wymienionych kart. Natomiast z nieznanego powodu Many-coloured Robes zostało upośledzone bo wymaga tapnięcia samego Sarumana a nie szatek
Saruman's Ring fajny jest to fakt ale on podpada pod drugą kategorie sprzęcików fallen'ów gdzie każdy z nich ma już coś bardzo indywidualnego i jakichkolwiek porównań nie da sie tu zrobić bo Alatar i Radagast wyłamują się swoimi sprzętami

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt paź 31, 2008 22:45 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie konieczność tapowania Sarumana do Many Coloured Robes powoduje zupełną niegrywalność tej karty. Jakby upadły Sruman nie miał już trudnego żywota...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 03, 2008 20:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
hmm o dziwo nie potrafie znaleźć na forum tematu i ankiety (bo zdaje sie ze była) w sprawie Many Coloured Robes

może wiec zapuścimy nową ankietę w tej kwestii?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 04, 2008 0:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1793
Lokalizacja: Katowice
O ile pamietam, to pomysł wyskoczył na którymś turniej i był twoją propozycją :)
Moje zastrzeżenie bierze się stąd, że text karty jest całkowicie jednoznaczny i troch głupio zmieniać coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 04, 2008 0:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
O ile pamietam, to pomysł wyskoczył na którymś turniej i był twoją propozycją :)
Moje zastrzeżenie bierze się stąd, że text karty jest całkowicie jednoznaczny i troch głupio zmieniać coś takiego.


zgadza sie, jest jednoznaczny - tekst Sneakin' tez jest jednoznaczny

i w obu przypadkach gdy porównać te karty z odpowiednimi analogicznymi widać że jest coś z nimi nie tak

zmiana w Many Coloured Robes w żaden sposób nie psuje równowagi gry, a raczej ją naprawia
poza tym jak powiedział Gyg - upadły Saruman ma i tak z miejsca przechlapane, moża mu chociaz dziury w szatach załatać :P

a propo Sneakin' zapytam sie tez o to:

Jaded napisał(a):
Stealth/Sneakin' bronia przd atakiem creature, nie wazne czy zagranej z ręki, discardu czy stołu (chodzi o dyskusyjną interpretacje słowa "played")

a co z kreaturkami które śledzą drużynę - Bring our Curses Home i Foes Shall Fall?
bo bo jeśli sie nie myle to dyskusja, o której mówisz, co do słowa "played", rozpętała się za sprawą Long Dark Reach - i tu sie zgadzam ze Stealth powinien też chronić przed Long Dark Reach
ale przy Bring our Curses Home i Foes Shall Fall stworek nie jest zagrywany - on już był zagrany jakiś czas temu i łazi za druzyną
i tak "by the way" - Stealth/Sneakin' nie broni przed atakami agentów, prawda? ani tymi w site phase ani tymi które można jakoś wywołac podczas ruchu?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 05, 2008 2:45 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1793
Lokalizacja: Katowice
Pisząc ze stołu miałem na mysli te dwie karty właśnie. Co do agentów - poszukam jeszcze, bo już późno i mózg mi nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 06, 2008 15:46 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1625
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym może poruszył jeszcze jedną kwestię. Co z Białym Drzewem dla Fallena? Czy zapis unikalności jest znoszony tylko dla tego gracza, który zagrał Wizard's Trove czy może dla całej rozgrywki? Czy dwóch Fallenów może zagrać w tej samej grze The White Tree? Albo czy hero będzie mógł zasadzić drzewo jeśli Fallen to zrobi wcześniej? Bądź czy Fallen będzie użyć sadzonki bo zagraniu przez hero The White Tree?

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 07, 2008 14:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
w tej kwestii nie zmienia sie nic względem poprzednich turniejów z tego co widze

Jaded napisał(a):
- The White Tree+Wizard’s Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree


natomiast pomysł zniesienia unikalności The White Tree jest tak głupi a, nawet debilny, że nie warto o tym mówić

zawsze graliśmy że zamiast ignorowac tekst The White Tree jak każe Wizard's Trove zwyczajnie podmienialiśmy wszelkie wymagania i odnośniki co do Minas Tirith na dany Wizardhaven w którym chcesz zasadzić drzewo

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 08, 2008 18:19 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1625
Lokalizacja: Warszawa
Ale jest też kwestia tego na ile gramy "bo inaczej jest głupio" a na ile zgodnie ze schematem gry. Przez długi czas uważałem, że "zachodni" sposób użycia SoF jest głupi, bo przecież Gandalf poświęcając się w Morii nie pociągnął za sobą reszty drużyny. Parę rozmów, czy to z ludźmi z Polski czy zagranicznymi graczami, uświadomiło mi, że zawsze był,jest i będzie pewien rozdźwięk miedzy mechaniką a logiką w METW-ie. A zresztą znoszenie unikalności wcale nie jest takie głupie, fallen robi wiele przekrętów więc nie rozumiem, dlaczego nie potrafiłby zdobyć dla siebie sadzonki i też zasadzić białe drzewo. A dlaczego gramy, że Deeper Shadow zmienia typ underdeepu? Przecież to jest nielogiczne. Podobnie można by powiedzieć, że bzdurą jest oddziaływanie Foul Fumes na site w coastal regionie. A jednak wszyscy się z tym zgadzają i tak grają. Bo taka jest mechanika tej gry. Nie zawsze logiczna, ale jedyna.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 09, 2008 1:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1628
Lokalizacja: Warszawa
tylko kwestie sporne przerabiamy - nie ma nic o co możnaby się spierać w przypadku działania Foul Fumes, przy Wizard's Trove jest

Sacrifice to był mój pomysł - co mam powiedzieć, nie pasuje mi to, moja propozycja zmiany nie była poparta żadnymi zasadami a miała na celu usprawnić grę nie zaburzając jej równowagi - podczas gdy większość interpretacji zachodnich w moim odczuciu zaburza równowagę gry


według mnie powinniśmy pozmieniać jeszcze wiele innych rzeczy by nie było przekrętów ale wiem ze moje propozycje nie mają zadnej szansy przejścia wiec siedze cicho, ale dla ciekawych 2 przykłady:
- zmiana zasady z MELE a propo wprawadzania postaci (że zawsze można, a jesli sie nie zmieści to wraca na rękę), tak by uniemożliwić sztuczkę z The Mouth'em i mój niesławny Elf-song
- zmiana interakcji kart robiących wizardhaven'y z kartami typu Thorough Search/Bounty of the Hoard by Fallen nie mógł bezpiecznie w zaciszu haven'u kosić punkty

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 09, 2008 2:48 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1625
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym tego nie nazwał przekrętami tylko trickami. Chodzi nie tylko o to, żeby sama gra była ciekawa ale żeby się też bawić sztuczkami. Ja np nie uważam, żeby The Mouth był jakiś strasznym przekrętem, a wręcz przeciwnie, jedną z niewielu rzeczy, dzięki czemu ZWYKŁY minion (nie balrog) ma szansę na turnieju. Tak samo Twój Elf-song był bardzo łebskim pomysłem i według mnie nie powinno się tego piętnować tylko raczej chwalić za ciekawą ideę.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL