Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt gru 12, 2017 0:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lis 02, 2010 21:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1788
Lokalizacja: Katowice

Trochę skróciłem, bo i tak nie czytacie :D Zwróćcie uwagę na czerwone zaznaczenia

Tu uniwersalny dokument z zasadami (v4.1)
http://www.councilofelrond.org/forum/do ... php?id=350

Zasady (komputerowa wersja wszystkich instrukcji ze wszystkich dodatków): http://www.councilofelrond.org/index.php?id=13

CRF i erraty:
CRF: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... f/crf.html
Erraty zasad: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -term.html
Erraty kart: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -card.html
Wszystko po angielsku (jesli to duży problem, to dajcie znać)

Poniżej znajdują się zasady określające system rozgrywania turnieju:

- turniej rozgrywany będzie w systemie szwajcarskim, każdy będzie miał do rozegrania 4 gry
- punktacja: Jeśli na Radzie po podliczeniu wszystkich punktów jeden z graczy ma więcej Marshaling Point'ów niż jego przeciwnik wtedy ten gracz wygrywa. Zwycięzca dostaje 4, 5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku sumy jego MP do sumy MP przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2, 1 lub 0 punktów turniejowych. Aby ustalić stosunek MP zwycięzcy do MP przegranego należy podzielić sume MP zwycięzcy przez sume MP przegranego. Przegrany mający 0 lub mniej MP automatycznie daje swemu przeciwnikowi 6 punktów turniejowych:
[color=red]a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 7

b) Zwycięstwo ze stosunkiem MP 2:1 lub większym - 6;
c) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 2:1 ale równym lub większym 1,5:1 - 5;
d) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 1,5:1 ale większym niż 1:1 - 4;
e) Przegranie z kimś kto wygrał resultatem (d) - 2;
f) Przegranie z kimś kto wygrał rezultatem (c) - 1;
g) Przegranie w inny sposób - 0;

- osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund)

- w razie remisu punktowego na Radzie ogłasza się remis i obydwoje z graczy otrzymują po 3 punkty turniejowe

- czas jednej gry 1:45 godzina
- wszystkie gry są 2 deckowe

- aby zwołać Radę należy uzbierać 25 punktów i przewinąć talie
- pomiędzy grami 15-30 minut przerwy
- character pool, z którego wystawiana jest drużyna startowa wynosi maksymalnie 10 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow; postacie z pool'a których nie wystawimy na starcie można włożyć do tali (maksymalna liczba postaci w talii pozostaje bez zmian) lub odłożyć poza grę (nie można nie wystawionych w draft'cie postaci odłożyć do sideboard'u) UWAGA! Do decku można włożyć do 10 postaci , także z kolekcji! (wiem , że to inaczej niż do tej pory, ale tak jest poprawnie, postacie do decku wkłada się PO character drafcie)
- drużyna balroga lub ringwraight'a może wystawić 6 postaci na starcie (ale również z pool'a 10 postaci); hero i fallen-wizard maja limit 5 postaci
- nie można w startowej drużynie wystawić wizard'a/balrog'a/ringwraight'a
- maksymalna ilość kopii wizard'a/balrog'a/ringwraight'a w talii
1) wizard 2 + 1 (lub 3)
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1 (lub 3)

- talia:
1) Na turniej można przyjechać z 2 taliami, jedną wyznaczamy do gry przeciw hero, drugą do gry przeciw minion, i dodatkowo jedną z nich także do gry przeciw fallen-wizard; obie talie muszą być tego samego charakteru (hero, minion lub fallen) choć awatarzy mogą się różnić (np. w jednej talii Gandalf a w drugiej Alatar)
UWAGA: BALROG TO TYLKO INNY RODZAJ MINION'A - tzn. można grając minion'em mieć jedną talię Balrog'a a druga zwykłego Ringwraitha

2) złożone 2 talie mogą mieć "wspólne karty" które są przekładane między nimi przy zmianie talii (np. gdy ktoś nie ma 6 Twilight'ów, a np. tylko 3 a chciałby w obu taliach miec po 3 Twilight'y to może przekładać je miedzy taliami); przekładać trzeba zawsze ten sam zestaw "wspólnych kart" ustalonych przed rozpoczęciem turnieju
*zamiast składać 2 odrębne talie można złożyć tylko 1 i wymieniac jedynie wcześcniej ustalony i przygotowany zestaw kart przed grami z ustalonym(i) charakterami talii przeciwnika (na przykład: bazową talię ustalamy do gry przeciw hero a przed grą z minion i fallen-wizard wymieniamy ustalony zestaw kart by talia była bardziej efektywna w grze); wymieniać można zarówno hazard'y jaki i resource'e a nawet postacie, tak samo skład sideboard'u moze sie zmieniac o ustalony wczesniej zestaw kart

3) sideboard może liczyć maksymalnie 30 kart , talia wybrana do gry przeciw fallen-wizard moze zawierać dodatkowych 10 wcześniej ustalonych i przygotowanych kart w sideboard'zie których można używac tylko w grach przeciw fallen-wizard

4) po każdej grze karty użyte z sideboard'u musza być odłożone z powrotem

5) talia musi składać się z takiej samej ilości hazard'ów i resource'ow, może tez zawierać do 10 postaci plus od 1 do 3 wizard'ów/ringwraith'ów/fallen-wizard'ów/balrog'ów (patrz wyżej)

6) w części hazard'owej musi być co najmniej 12 kreaturek

7) kreaturki będące jednocześnie event'ami liczone są jako 1/2 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3).
*Agenci w taliach hero i Balrog-minion liczą się jako hazardy i 1/2 kreaturki; karty ...... Ahunt i ...... at Home tez liczą się jako 1/2 kreaturki; również karty Spawn z dodatku Middle Earth: The Balrog i karta Balrog of Moria z Middle Earth: The Wizards licza się jak 1/2 kreaturki*

8] nie można używać prox'ów

9) dopuszcza się używanie niemieckich kart promocyjnych które nie mają swoich angielskich wersji

10)dopuszcza się używanie kart w innych wersjach językowych niż angielska, jednak grający takimi kartami gracz musi zapewnić przeciwnikowi możliwość przeczytania karty w wersji angielskiej (np. poprzez włożenie kartek z angielską wersją tekstu do koszulki z kartą nie-angielską, lub posiadanie spisu i tłumaczeń tekstu nie-angielskich kart posiadanych w tali pod ręką tak by szybko pokazać przeciwnikowi angielski tekst karty)

11) od momentu rozpoczęcia turnieju talia lub talie nie mogą być modyfikowane

- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) na turnieju korzystamy z map regionów zamiast kart regionów
2) burglary
3) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
4) Company vs. company combat (włącznie z kradzeniem przedmiotów)
5) postać może próbować walczyć na -3 bez tapowania
6) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania
7) special movement to Gorgoroth (nie dotyczy minion'ów)
8] Jeśli Fallen-Wizard posiada więcej niż 10 Stage Point'ów to drużyna w której znajduje się postać Fallen-Wizard może inicjować Company vs Company Combat z dowolną drużyną przeciwnika. Tak samo przeciwnik dowolną swoją drużyną może inicjować Company vs Company Combat z drużyną w której jest postać Fallen-Wizard'a który ma więcej niż 10 Stage Piont'ów
9) Wizard to Fallen-Wizard Conversion
10) jeśli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwraitht'a, którego aktualnie mamy na ręku, możemy wystawić go jako alternatywnego, którego posiadamy w talii, a w momencie dociągnięcia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona (w razie gdyby do końca gry nie doszedł nam odpowiedni wizard/ringwraitht by dokonać podmiany, przeciwnik ma wszelkie prawo domagać się zobaczyć że takowego wizard'a/ringwraitht’a faktycznie mieliśmy w talii


- można korzystać z protector’ów
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju gryzienie przeciwnika

A teraz trochę mniej znanych, trudniejszych do znalezienia lub trudniejszych do zrozumienia zasad, a także obowiązujące na turnieju interpretacje spornych zasad:

Interpretacje spornych kwestii, Erraty i Modyfikacje

- dzięki A Chance Meeting i We Have Come to Kill można wprowadzić do gry postać poza fazą organizacji
- postać zagrana za pomocą A Chance Meeting nie wlicza się do limitu postaci zagrywanych na turę
- efekt kart A Chance Meeting i We Have Come to Kill nie łączy się kartami wpływającymi na wystawianie postaci (np. An Unexpected Party)
- Sneakin': zagrywany jest na końcu fazy organizacji, a nie w dowolnym jej momencie - co uniemożliwia po zagraniu go przeorganizowanie druzyny na którą został zagrany
- Stealth/Sneakin' chronią przd atakiem creature, nie wazne czy zagranej z ręki, discardu czy stołu (chodzi o dyskusyjną interpretacje słowa "played" i sytuację związaną np. z Long Dark Reach)
- Sacrifice of Form nie pożera postaci będących pod DI wizard'a gdy ten się poświęca
- Many-coloured Robes: tapują sie Robes a nie Saruman
- The White Tree+Wizard's Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree
- Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead
- Strider - zamiana Strider'a w Aragorna moze się odbyc w dowolnym momencie tury resource player'a i nie liczy się do limitu wprowadzanych postaci. Aragorn wchodzi to gry w takim samym stanie w jakim był Strider, podmiana nie przerywa żadnych efektów czy łańcucha efektów.
- Awaiting Advent of Allies jest zagrywany jak dotychczas, czyli postać musi być na non-haven site by móc zagrać Awaiting Advent of Allies
- Unabated in Malice+Tidings of Bold Spies - Tidings kopiuje tez wszelkie modyfikacje i specjalne zdolności (naturalne - wymuszanie rzutów na korupcję po zranieniu auto-attack'iem undead'ów, czy niemożność skasowania auto-attack'u na minion Shelob's Lair; i nabyte - efekt Unabated utrudniający skasowanie ataku) auto-attacku. Skasowanie efektu Unabated z ataku z Tidings nie kasuje samego Unabated które nadal działa na auto-attack na site'cie (czyli jesli idąc do site'u ktoś zagra na nas Unabated i Tidings to zeby skasować atak z Tidings trzeba go kasować 2 razy i później zeby skasować auto-attack na site'cie znów bedzie trzeba go kasowac 2 razy).Efekty które modyfikują auto-attack i które zostaną skopiowane przez Tidings nie zmodyfikują po raz drugi ataku z Tidings (np. Moria, auto-attack Orki, 4 z 7, w grze Doors of Night i Minions Stir; po zagraniu Tidings sprawdzamy i dodajemy wszelkie modyfikacje i tak nowo powstały atak-kopia wychodzi na 6 z 9 - a nie jak niektórzy by liczyli ze skopiowany atak 6 z 9 zostanie po raz drugi zmodyfikowany przez Minions Stir dla końcowego efektu 8 z 11)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 08, 2010 12:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 764
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Mam pytanko, może głupie, ale w sumie nigdzie nie znalazłem odpowiedzi:
czy jeśli złożę dwie talie to muszą one być jednakowe "objętościowo", tzn. jeśli jedna będzie miała po 35 hazardów i resource'ów to druga też musi tyle mieć, czy może mieć np. po 30 czy 37 czy jeszcze inną ilość?

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 08, 2010 13:36 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1575
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma takiego obowiązku. Po prostu obie karty talie muszą mieć po minimum 30 kart hazardowych i resorców i to na tyle.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 04, 2012 2:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1644
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Efekty które modyfikują auto-attack i które zostaną skopiowane przez Tidings nie zmodyfikują po raz drugi ataku z Tidings (np. Moria, auto-attack Orki, 4 z 7, w grze Doors of Night i Minions Stir; po zagraniu Tidings sprawdzamy i dodajemy wszelkie modyfikacje i tak nowo powstały atak-kopia wychodzi na 6 z 9 - a nie jak niektórzy by liczyli ze skopiowany atak 6 z 9 zostanie po raz drugi zmodyfikowany przez Minions Stir dla końcowego efektu 8 z 11)


Moim zdaniem to nie jest poprawnie, nawet jeżeli docelowe parametry ataku są niekiedy takie same, jak by były, gdyby były liczone poprawnie (bo rzeczywiście boostery nie mają się jak zdublować).

Modyfikacje do ataku, wchodzące jako akcje spowodowane pasywnymi warunkami, są deklarowane, gdy atak jest faced.
Jeśli np. Redoubled Forces jest w grze, to dopóki nikt nie mierzy się z automatycznym atakiem w Morii, będzie on: Orcs, P:7, S:4.
Modyfikacje kopiowane przez Tidings of Bold Spies, to te, które już zostały zastosowane do ataku w momencie rozwiązana się tej karty. W grę wchodzą np. rezultaty Arouse Minions/Denizens, czy Dragon's Desolation.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL