Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Pt mar 29, 2024 7:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turnament Rules
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 13:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Pare osob sie dopominalo wiec wrzucam info o zasadach i czekam na ew. wasze refleksje zwiazane z nimi. W miare wyjasniania spraw spornych lub jak cos mi sie jeszcze przypomni :wink: bede edytowal i dodawal kolejne podpunkty.
Calych zasad MECCG nie bede przytaczal, polecam za to przeczytanie wszystkich instrukcji plus odsylam was do dzialu zasady i taktyki aby przejzec erraty i dodatkowe rulingi (dla leniwych podaje link :P http://kfiadeg.afraid.org/meccg/viewtopic.php?t=14 ). Zdecydowana wiekszosc zasad ktore tam sa beda obowiazywaly na turnieju. Wazniejsze z nich lub te ktore zostana wylaczone przytocze tutaj (ponwonie dla leniwych :P). Na turnieju oczywiscie beda one dostepne w formie pisanej i najprawdopodobniej elektronicznej.

- turniej rozgrywany bedzie w systemie szwajcarskim, ilosc gier zalezy od ilosci uczestniczacych osob, wg. mnie bedzie pomiedzy 9-16 osob, wtedy kazdy mial by do rozegrania 4 lub 5 gier
- punktacja: If, at Free Council after the final marshalling points (MP) totals have been tallied, one player has MPs than the opponent, tha player wins. The winner recives 4,5 or 6 turnament points depending upon the ratio of his MP total to the opponent. The loser recives 2,1 or 0 points respectively. To determine the winner's MP ratio, divide the winner's total MPs by the loser's MPs. A loser with 0 MPs automatically gives the winner 6 points (przedzialy ratio podam jak wylicze :D)
- zniszczenie/odniesienie The One Ring, daje 8 punktow a przegranemu zero, niezaleznie od ilosci zebranych punktow.
- czas jednej gry 1 godzina
- wszsytkie gry sa jedno-deckow'e (chyba ze bedziecie chcieli to mozna przedluzyc na 2 i wysluzyz czas o 30 minut)
- wymagana ilosc MP do zwolania zakonczenia gry 25 (w przypadku 2 deck'owej prawdopodobnie zwiekszyl by sie limit o 10)
- pomiedzy grami 15 minut przerwy
- character pool, z ktorego wystawiana jest druzyna startow wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow (jest to home rule - 5 postaci ze startu i do 10 w talii)
- druzyna balroga lub ringwirghta moze wystawic 6 postaci na starcie (ale rowniez z pool'a 15 postaci)
- nie mozna w startowej druzynie wystawic wizard'a/balrog'a/ringwright'a
- ilosc kopii wizard'a/balrog'a/ringwright'a w talii
1) wizard 2 + 1
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1
- Można do talii wrzucic 3 kopie tego samego wizarda/ringwrighta (aczkolwiek nie jest to zalecane poniewaz jesli przeciwnik wystawi wizarda/ringwrighta ktorego ma sie w talii nie ma mozliwiosci wystawienia pozniej swojej kopii, zalecane jest wrzucenie w kombinacji 2+1, jej dzialanie zostalo wyjasnieone w innym miejscu)
- Jezeli gra sie z Fallenem, nie mozna wystawic maga ktorego przed gra zadeklarowal gracz grajacy Fallenem, w tym momencie jezeli ma sie w talii przynajmniej jedna kopie tego maga, sa one uznawane za drugiego maga ktorego ma sie w talii, jesli sie w talii nie posiada innego maga, za zgoda przeciwnika mozna go podmienic przed gra - ponownie zalecany jest uklad 2+1
- home rule -jesli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwriht'a, ktorego aktualnie mamy na reku, mozemy wystawic go jako alternatywnego, ktorego posiadamy w talii, a momencie dociagniecia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona
- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) burglary
2) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
3) Company vs. company combat (zarówno z instrukcji MELE jak i MEWH)
4) postac moze probowac walczyc na -3 bez tapowania
- home rule karty zagrywalne na agentow moga rowniez byc zagrywane przeciwko ringwright'owi/sauronowi
- agenci nie moga ruszac sie do Wizard haevan'ow oraz Under-deep'ow
- +5 general influence'a ringwright'a/sauron'a nie jest uzywane w przypadku influence'a dokonywanego przez agenta
- on guard creature vs burglary, kreaturka atakuje cala druzyne po probie wlamania niezaleznie od jej powodzenia.
- druzyna ringwright'a moze zaczynac gre w Dol Guldur lub Minas Morgul
- druzyna balroga moze zaczynac gre w Morii lub w Under-gates oraz miec dwie druzyny startowe (po jednej w w/w lokacjach)
- druzyna fallen wizard'a moze zaczynac gre w The White Towers lub w dowolnych site'cie Ruins & Lairs w Arthedain'ie
- sideboard 30 kart plus 10 kart do sideboard'u na Fallena, i jeszcze jedna sprawa jesli ktos deklaruje ze gra fallen gandalfem jego przeciwnik moze wymienic swojego gandalfa na dowolnego innego maga, chociazby z segregatora (przypadek dotyczy tylko wizarda, poniewaz po deklaracji fallena wizard nie moze wystawic zadeklarowanego przez przeciwnika maga - jest on upadly)
- w site'ach w under-deepach nie mozna zagrywac kart "keyed to region"
- talia:
1) musi skladac sie z takiej samej ilosci hazard'ow i resource'ow
2) w czesci hazard'owej musza byc conajmniej 12 kreaturki
3) kreaturki bedace jednoczesnie event'ami liczone sa jako 0.5 kreaturki (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3 kreaturki ale 6 kart w czesci hazard'owej).
4) od momentu zaczecia turnieju nie moze byc modyfikowana
5) po kazdej grze karty uzyte z sideboard'u musza byc odlozone z powrotem
- dozwolone jest uzywanie map z regionami zamiast kart regionow
- wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a -5 MP
- tylko jedna karta unique na raz moze byc w grze, wyjatkiem sa manifestacje smokow: Example: You have played Smaug at Home and Smaug Ahunt (both are still in play). Then you play Dragon's Desolation and Smaug on one of your opponent's companies at Weathertop. Your opponent plays Old Thrush, rolls lucky, and defeats Smaug. He gets 5 MPs for defeating Smaug and Smaug, Smaug at Home, and Smaug Ahunt are all removed from play and The Lonely Mountain (Smaug's lair) no longer has an automatic-attack.
If, instead, one of your own companies had gone to The Lonely Mountain and defeated Smaug at Home, you would not receive the 5 MPs.
- za wyeliminowanie swojej kreaturki nie dostaje sie MP
- postacie moga probowac zdejmowac karte korpucji bez tapowania z modyfikatorem -3
- jezeli druzyna znajduje sie w lokacji Under-deep podczas rady, jej punkty nie wliczaja sie do ilosci MP niezbednej do zwolania rady, za wyjatkiem druzyn Balroga (na radzie juz sie wliczaja do calkowitej ilosci MP)
- na turnieju mozna uzywac kart z nastepujacych dodatkow: METW, METD, MEDM, MELE, MEATS, METWH, METB a takze oficjalnych kart promocyjnych, nie mozna uzywac German Promo Cards, oraz kart (w szczegolnosci lokcaji) ktore pojawily sie na internecie po rozwiazaniu umowy pomiedzy Iron Crown Enterpisses a Tolkien Enterprisses.
- na turnieju dopuszczalne sa tylko oryginalne karty, moga one byc umieszczone w protector'ach
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju rozgrywanie scenariuszy
- hazard creatures zagrane jako automatic attack nie daja MP, oraz nie sa liczone do limitu hazard'ow
- If a body check against a Ringwraith is exactly equal to 7 or 8, the Ringwraith is returned to your hand. You do not lose the game if your Ringwraith is removed in this fashion - you may bring such a Ringwraith back into play in the same fashion as you revealed him in the first place. If this happens to our Ringwraith, you may not reveal a different Ringwraith and your opponent may not reveal the Ringwraith that you returned to your hand.
- A corruption check for any character in a Ringwraith's company is modified by +2 (ta zasada tyczy sie rowniez Balroga)
- Fallen Wizard moze miec po 2 kopie kart, oprocz kart typu stage tych moze miec do 3 kopii
- Corruption checks for a Fallen-wizard are handled as if he were a minion character
- Corruption checks for a Fallen-wizard's non-Orc and non-Troll character are handled as if the player were a Wizard
- All non-Orc/Troll characters may freely use both hero and minion items
- pojawily sie pytania dotyczace site path, przytaczam wiec wyciag z instrukcji "Site Path: The site path of a site is the sequence of regions between the site and its nearest Haven as listed on the site's card. A company's site path is the sequence of regions between its site of origin and its new site". Czyli karty typu n/p Dragon's Desolation lub Storms of Osse zagrywa sie patrzac na sciezke site'u a nie na sciezke regionow przez ktore idzie druzyna. Czyli n/p jezeli druzyna porusza sie z Edoras w Rohanie do Glittering Caves w Gap of Isen (chyba :P), to w Glittering Caves, o ile Doors of Night sa w grze, mozna zagrac smoka po rzuceniu uprzednim zagraniu Dragon's Desolation, pomimo tego iz druzyna idzie przez dwa Border-Land'y.
- Q: When a card says "site path," is that the regions listed on the site?
A: It depends. Some cards (like Snowstorm) refer to the company's site path, which is the regions the company moved through. Other cards (like the tapping effect of Long Winter) refer to the site's site path, which is the regions listed on the site card. Note that when using starter movement, the site's site path and the company's site path are the same.
- agents attacks against minion companies are always detainment
- Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie daja nigdy (niezaleznie od zagranych kart) ZADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi
-The character can remove a corruption card when already tapped (or wounded) and modify his roll by -3
- METODA NAJSŁABSZEGO OGNIWA
Jeżeli okaże się, że gracze kończą z jednakową iloscią punktów, każda postać - oprócz Awatarów - dostaje jeden dodatkowy punkt korupcji. Kazda postać - w tym czarodzieje (Ringwraith i Balrog oczywiści nie) musi wykonać test korupcji. Punkty zwycięstwa są znowu podliczane i zwycięża gracz z większą ilością punktów. Jeśli nadal jest remis, procedura się powtarza, aż jeden z graczy zwycięży. W bardzo rzadkim przypadku, gdy wszystkie postacie oprócz czarodziejów zostały skorumpowane i odrzucone tą metodą i nadal jest remis, każdy gracz otrzymuje trzy punkty turniejowe




Oraz kolejny link do rulingow, sporo question/answer tam jest :) http://www.efd.lth.se/~e94hgy/meccg/rules/faq.html


Wiem ze niektore z zasad sa oczywiste, ale wpisuje te ktore uwazam za warte przypomnienia, poniewaz czesto sie o nich zapomina :)

Coz to na razie tyle, czekam na opinie :) Jesli cos mi sie przypomni to dodam to jako text pogrubiony aby latwiej bylo wylapac nowe rzeczy (pozniej ofkors zmieni sie na normalny aby nie robil sie balagan :P.

Pozdrawiam

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Ostatnio edytowano Śr maja 26, 2004 22:57 przez Chris, łącznie edytowano 25 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 13:34 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Cześć,

Proszę o doprecyzowanie:

Chris napisał(a):
- wizard 2 + 1


Czy to znaczy, że moge w talii mieć 2 Gandalfów i 1 Sarumana?!
A czy mogę mieć 3 Gandalfów ?

Chris napisał(a):
- home rule -jesli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwriht'a, ktorego aktualnie mamy na reku, mozemy wystawic go jako alternatywnego, ktorego posiadamy w talii, a momencie dociagniecia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona


Na przykładzie:
Przeciwnik zagrał Gandalfa.
Ja mam na ręku Gandalfa, więc go zagrywam.
Po 5 kolejkach przychodzi mi na rękę Saruman - podmieniam Gandalfa na Sarumana. Tak to ma wyglądać?!

Pzdr.
Efgard

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 13:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Efgard napisał(a):

Czy to znaczy, że moge w talii mieć 2 Gandalfów i 1 Sarumana?!
A czy mogę mieć 3 Gandalfów ?



3 Gandafow moze miec tylko Fallen Wizard. "Zwykly" wizard dwie kopie jednego czarodzieja i jedna drugiego (wg. przykladu ktory podales).

Efgard napisał(a):

Na przykładzie:
Przeciwnik zagrał Gandalfa.
Ja mam na ręku Gandalfa, więc go zagrywam.
Po 5 kolejkach przychodzi mi na rękę Saruman - podmieniam Gandalfa na Sarumana. Tak to ma wyglądać?!


Tak tylko ze zagrywajac Gandalfa deklarujesz ze jest to Saruman, pozniej go podmieniasz. Jesli do konca gry nie podmienisz, przeciwnik po grze moze zarzadac okazania odpowiedniej wersji maga, w tym przypadku Sarumana. W przypadku nie posiadania go gra autoamtycznie zostaje przegrana (zwykly cheating :P).

Pozdrawiam

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:08 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Nie napisałeś wśród zasad jednej, o wspominałeś wcześniej:

Zabicie, lub skorumpowanie Wizarda:
5 pkt. zw. dla przeciwnika, a nie wygrana jak w normalnych zasadach!
Czy nadal to podtrzymujesz i jak się ma do tego stwierdzenie:
Chris napisał(a):
Jesli do konca gry nie podmienisz, przeciwnik po grze moze zarzadac okazania odpowiedniej wersji maga, w tym przypadku Sarumana. W przypadku nie posiadania go gra autoamtycznie zostaje przegrana


Czy wygrać można tylko na punkty?!
Rozumiem, że zabawa w rzucanie Onego do Dooma nie ma sensu?!

Pzdr.
Efgard

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Efgard napisał(a):
Czy wygrać można tylko na punkty?!
Rozumiem, że zabawa w rzucanie Onego do Dooma nie ma sensu?!


Mozna wygrac oczywiscie przez zniszczenie/odniesienie Jedynego, wygrywasz wtedy gre, w tej czesci ktora zacytowales chodzilo mi to ze jezeli nie podmienisz maga a przeciwnik zarzada okazania wizard'a ktorym twierdziles ze grasz a Ty nie bedziesz mial go w talii, to onzacza oszustwo, a jak sie oszukuje to sie przegrywa.
Jesli masz w talii Pallando i Alatara i przeciwnik wylozy Alatara nie mozesz zadeklarowac gry Sarumanem poniewaz nie posiadasz go w swojej talii.

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
jesli dobrze pamietem to na poprzednich turniejach an kturych zasadach sie muj brat opiera byl specjalny system wyliczania stosunku MP przeciwników a następnie w takim samym stosunku rozdzielalo sie 6 punktuw turniejowych

wykonanie main quest'a gry (The One Ring) daje tem kto to zrobil 8 punktów turniejowych a przeciwnik ma 0

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
fajnie by jeszcze bylo Chris gdybys uzgodnil czy zwykly i skorumpowany mag tez dostaje +5 GI (nieuzywalne do postaci) w grach przeciwko ringwraith'owi/balrog'owi

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
+5 GI dostaje tylko ringwright/sauron - sprawdzalem to dzisiaj w rulingach

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
rozumiem tez ze zawsze gdy piszesz 'ringwraith' masz tez na mysli 'balrog'

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 14:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Tak:

A Balrog player acts as a Ringwraith player.

oraz

A Balrog player has an extra +5 general influence that cannot be used to control characters.

a takze

Spawn hazard permanent-events count as half a creature for the Council of Lórien 12-creature minimum.

Wyciag z instrukcji do Balroga

Chris

PS. Polecam strone http://www.geocities.com/blackcouncil/rules/rules.htm , sa tam wysztkie instrukcje :)

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 19:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 905
Lokalizacja: Mount Doom
Ja mam takie male zastrzezenie.

Wygranie poprzez zniszczenei jednynego:
automatyczna wygrana i 8 punktow dla niszczacego i 0 dla przeciwnika.

Wolal bym by bylo tylko 6, poprostu jak dlamnie zniszczenie jedynego wizardem jest stosunkowo latwe (co zreszta chyba potwierdza tez inni gracze, nawet na forum byly na ten temat posty), a juz na pewno duzo latwiejsze niz wiedzma balrogiem czy upadlym., wiec mysl e ze rozsadniej bedzie jak ten kto tego dokona dostanei tylo 6 punktow.

Tak moja prywatna opinia, moze podyktowana zazdroscia ze nei posiadam jedynego ;))))

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 22:07 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
A moze by tak kolejna House Rule:
The One Ring cannot be influenced away

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 22:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Wolal bym by bylo tylko 6, poprostu jak dlamnie zniszczenie jedynego wizardem jest stosunkowo latwe (co zreszta chyba potwierdza tez inni gracze, nawet na forum byly na ten temat posty), a juz na pewno duzo latwiejsze niz wiedzma balrogiem czy upadlym., wiec mysl e ze rozsadniej bedzie jak ten kto tego dokona dostanei tylo 6 punktow.


Zniszczenie jedynego nawet na turnieju jest sprawa dosc ciezka, w taliach tureniejowych liczy sie przeciez szybkosc :) a do zagrania i zniszczenia jedynego dosc moce combo jest potrzebne, ktore zazwyczaj podchodzi po przewinieciu talii a nie po powiedzmy 1/3, do tego potrzeba juz niezlego szczescia.

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 22:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Gyg napisał(a):
A moze by tak kolejna House Rule:
The One Ring cannot be influenced away


Hmm interesujace, ale pomysl masz jedyny na reku przeciwnik go wlasnie zagral idziesz do niego, influencujesz i wystawiasz u siebie, czy to nie brzmi niezle? :D

Chris

PS. Poszukam rulingow na ten temat.

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 05, 2004 22:22 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
No bo co?
"Wiesz, bohaterze, ten Jedyny co go masz to mi by si eprzydal bardziej"
"No oczywiscie, spoko, masz"
Juz nie mowie o Ringwraithach, Balrogach i innych.
"W imie Mordoru oddawaj pierscien!!!'
"O sorry, rzeczywiscie, powinien on wrocic do Saurona, niech bedzie niezwyciezony. I tak Srodziemie mi sie nie podobalo."

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL