Pare osob sie dopominalo wiec wrzucam info o zasadach i czekam na ew. wasze refleksje zwiazane z nimi. W miare wyjasniania spraw spornych lub jak cos mi sie jeszcze przypomni
bede edytowal i dodawal kolejne podpunkty.
Calych zasad MECCG nie bede przytaczal, polecam za to przeczytanie wszystkich instrukcji plus odsylam was do dzialu zasady i taktyki aby przejzec erraty i dodatkowe rulingi (dla leniwych podaje link
http://kfiadeg.afraid.org/meccg/viewtopic.php?t=14 ). Zdecydowana wiekszosc zasad ktore tam sa beda obowiazywaly na turnieju. Wazniejsze z nich lub te ktore zostana wylaczone przytocze tutaj (ponwonie dla leniwych
). Na turnieju oczywiscie beda one dostepne w formie pisanej i najprawdopodobniej elektronicznej.
- turniej rozgrywany bedzie w systemie szwajcarskim, ilosc gier zalezy od ilosci uczestniczacych osob, wg. mnie bedzie pomiedzy 9-16 osob, wtedy kazdy mial by do rozegrania 4 lub 5 gier
- punktacja: If, at Free Council after the final marshalling points (MP) totals have been tallied, one player has MPs than the opponent, tha player wins. The winner recives 4,5 or 6 turnament points depending upon the ratio of his MP total to the opponent. The loser recives 2,1 or 0 points respectively. To determine the winner's MP ratio, divide the winner's total MPs by the loser's MPs. A loser with 0 MPs automatically gives the winner 6 points (przedzialy ratio podam jak wylicze
)
- zniszczenie/odniesienie The One Ring, daje 8 punktow a przegranemu zero, niezaleznie od ilosci zebranych punktow.
- czas jednej gry 1 godzina
- wszsytkie gry sa jedno-deckow'e (chyba ze bedziecie chcieli to mozna przedluzyc na 2 i wysluzyz czas o 30 minut)
- wymagana ilosc MP do zwolania zakonczenia gry 25 (w przypadku 2 deck'owej prawdopodobnie zwiekszyl by sie limit o 10)
- pomiedzy grami 15 minut przerwy
- character pool, z ktorego wystawiana jest druzyna startow wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow (jest to
home rule - 5 postaci ze startu i do 10 w talii)
- druzyna balroga lub ringwirghta moze wystawic 6 postaci na starcie (ale rowniez z pool'a 15 postaci)
- nie mozna w startowej druzynie wystawic wizard'a/balrog'a/ringwright'a
- ilosc kopii wizard'a/balrog'a/ringwright'a w talii
1) wizard 2 + 1
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1
- Można do talii wrzucic 3 kopie tego samego wizarda/ringwrighta (aczkolwiek nie jest to zalecane poniewaz jesli przeciwnik wystawi wizarda/ringwrighta ktorego ma sie w talii nie ma mozliwiosci wystawienia pozniej swojej kopii, zalecane jest wrzucenie w kombinacji 2+1, jej dzialanie zostalo wyjasnieone w innym miejscu)- Jezeli gra sie z Fallenem, nie mozna wystawic maga ktorego przed gra zadeklarowal gracz grajacy Fallenem, w tym momencie jezeli ma sie w talii przynajmniej jedna kopie tego maga, sa one uznawane za drugiego maga ktorego ma sie w talii, jesli sie w talii nie posiada innego maga, za zgoda przeciwnika mozna go podmienic przed gra - ponownie zalecany jest uklad 2+1 -
home rule -jesli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwriht'a, ktorego aktualnie mamy na reku, mozemy wystawic go jako alternatywnego, ktorego posiadamy w talii, a momencie dociagniecia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona
- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) burglary
2) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
3) Company vs. company combat (zarówno z instrukcji MELE jak i MEWH)
4) postac moze probowac walczyc na -3 bez tapowania
-
home rule karty zagrywalne na agentow moga rowniez byc zagrywane przeciwko ringwright'owi/sauronowi
- agenci nie moga ruszac sie do Wizard haevan'ow oraz Under-deep'ow
- +5 general influence'a ringwright'a/sauron'a nie jest uzywane w przypadku influence'a dokonywanego przez agenta
- on guard creature vs burglary, kreaturka atakuje cala druzyne po probie wlamania niezaleznie od jej powodzenia.
- druzyna ringwright'a moze zaczynac gre w Dol Guldur lub Minas Morgul
- druzyna balroga moze zaczynac gre w Morii lub w Under-gates oraz miec dwie druzyny startowe (po jednej w w/w lokacjach)
- druzyna fallen wizard'a moze zaczynac gre w The White Towers lub w dowolnych site'cie Ruins & Lairs w Arthedain'ie
- sideboard 30 kart plus 10 kart do sideboard'u na Fallena, i jeszcze jedna sprawa jesli ktos deklaruje ze gra fallen gandalfem jego przeciwnik moze wymienic swojego gandalfa na dowolnego innego maga, chociazby z segregatora (przypadek dotyczy tylko wizarda, poniewaz po deklaracji fallena wizard nie moze wystawic zadeklarowanego przez przeciwnika maga - jest on upadly)
- w site'ach w under-deepach nie mozna zagrywac kart "keyed to region"
- talia:
1) musi skladac sie z takiej samej ilosci hazard'ow i resource'ow
2) w czesci hazard'owej musza byc conajmniej 12 kreaturki
3) kreaturki bedace jednoczesnie event'ami liczone sa jako 0.5 kreaturki (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3 kreaturki ale 6 kart w czesci hazard'owej).
4) od momentu zaczecia turnieju nie moze byc modyfikowana
5) po kazdej grze karty uzyte z sideboard'u musza byc odlozone z powrotem
- dozwolone jest uzywanie map z regionami zamiast kart regionow
- wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a -5 MP
- tylko jedna karta unique na raz moze byc w grze, wyjatkiem sa manifestacje smokow: Example: You have played Smaug at Home and Smaug Ahunt (both are still in play). Then you play Dragon's Desolation and Smaug on one of your opponent's companies at Weathertop. Your opponent plays Old Thrush, rolls lucky, and defeats Smaug. He gets 5 MPs for defeating Smaug and Smaug, Smaug at Home, and Smaug Ahunt are all removed from play and The Lonely Mountain (Smaug's lair) no longer has an automatic-attack.
If, instead, one of your own companies had gone to The Lonely Mountain and defeated Smaug at Home, you would not receive the 5 MPs.
- za wyeliminowanie swojej kreaturki nie dostaje sie MP
- postacie moga probowac zdejmowac karte korpucji bez tapowania z modyfikatorem -3
- jezeli druzyna znajduje sie w lokacji Under-deep podczas rady, jej punkty nie wliczaja sie do ilosci MP niezbednej do zwolania rady, za wyjatkiem druzyn Balroga (na radzie juz sie wliczaja do calkowitej ilosci MP)
- na turnieju mozna uzywac kart z nastepujacych dodatkow: METW, METD, MEDM, MELE, MEATS, METWH, METB a takze oficjalnych kart promocyjnych, nie mozna uzywac German Promo Cards, oraz kart (w szczegolnosci lokcaji) ktore pojawily sie na internecie po rozwiazaniu umowy pomiedzy Iron Crown Enterpisses a Tolkien Enterprisses.
- na turnieju dopuszczalne sa tylko oryginalne karty, moga one byc umieszczone w protector'ach
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju rozgrywanie scenariuszy
- hazard creatures zagrane jako automatic attack nie daja MP, oraz nie sa liczone do limitu hazard'ow
- If a body check against a Ringwraith is exactly equal to 7 or 8, the Ringwraith is returned to your hand. You do not lose the game if your Ringwraith is removed in this fashion - you may bring such a Ringwraith back into play in the same fashion as you revealed him in the first place. If this happens to our Ringwraith, you may not reveal a different Ringwraith and your opponent may not reveal the Ringwraith that you returned to your hand.
- A corruption check for any character in a Ringwraith's company is modified by +2 (ta zasada tyczy sie rowniez Balroga)
- Fallen Wizard moze miec po 2 kopie kart, oprocz kart typu stage tych moze miec do 3 kopii
- Corruption checks for a Fallen-wizard are handled as if he were a minion character
- Corruption checks for a Fallen-wizard's non-Orc and non-Troll character are handled as if the player were a Wizard
- All non-Orc/Troll characters may freely use both hero and minion items
- pojawily sie pytania dotyczace site path, przytaczam wiec wyciag z instrukcji "Site Path: The site path of a site is the sequence of regions between the site and its nearest Haven as listed on the site's card. A company's site path is the sequence of regions between its site of origin and its new site". Czyli karty typu n/p Dragon's Desolation lub Storms of Osse zagrywa sie patrzac na sciezke site'u a nie na sciezke regionow przez ktore idzie druzyna. Czyli n/p jezeli druzyna porusza sie z Edoras w Rohanie do Glittering Caves w Gap of Isen (chyba
), to w Glittering Caves, o ile Doors of Night sa w grze, mozna zagrac smoka po rzuceniu uprzednim zagraniu Dragon's Desolation, pomimo tego iz druzyna idzie przez dwa Border-Land'y.
- Q: When a card says "site path," is that the regions listed on the site?
A: It depends. Some cards (like Snowstorm) refer to the company's site path, which is the regions the company moved through. Other cards (like the tapping effect of Long Winter) refer to the site's site path, which is the regions listed on the site card. Note that when using starter movement, the site's site path and the company's site path are the same.
- agents attacks against minion companies are always detainment
- Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie daja nigdy (niezaleznie od zagranych kart) ZADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi
-The character can remove a corruption card when already tapped (or wounded) and modify his roll by -3- METODA NAJSŁABSZEGO OGNIWA
Jeżeli okaże się, że gracze kończą z jednakową iloscią punktów, każda postać - oprócz Awatarów - dostaje jeden dodatkowy punkt korupcji. Kazda postać - w tym czarodzieje (Ringwraith i Balrog oczywiści nie) musi wykonać test korupcji. Punkty zwycięstwa są znowu podliczane i zwycięża gracz z większą ilością punktów. Jeśli nadal jest remis, procedura się powtarza, aż jeden z graczy zwycięży. W bardzo rzadkim przypadku, gdy wszystkie postacie oprócz czarodziejów zostały skorumpowane i odrzucone tą metodą i nadal jest remis, każdy gracz otrzymuje trzy punkty turniejowe
Oraz kolejny link do rulingow, sporo question/answer tam jest http://www.efd.lth.se/~e94hgy/meccg/rules/faq.html Wiem ze niektore z zasad sa oczywiste, ale wpisuje te ktore uwazam za warte przypomnienia, poniewaz czesto sie o nich zapomina
Coz to na razie tyle, czekam na opinie
Jesli cos mi sie przypomni to dodam to jako text pogrubiony aby latwiej bylo wylapac nowe rzeczy (pozniej ofkors zmieni sie na normalny aby nie robil sie balagan
.
Pozdrawiam
Chris