Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Pn sie 20, 2018 10:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 26, 2005 5:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1630
Lokalizacja: Warszawa
czas na cos calkowicie absurdalnego ale do zrobienia bez pomocy przeciwnika (tzn on nie musi zagrac zadnej karty zeby to wyszlo)

Cytuj:
Helm of Her Secrecy
hero resource - permanent-event
nfluence: +1
Prowess/Body: +2/+1
Description: If Eowyn is in your hand, this card is playable on a company facing an attack (before strikes are assigned). The company must contain a character with Edoras as a home site. If enough influence is available to control her, Eowyn may be played with (i.e., joins) the company. She gains +2 prowess, +1 body, and +1 direct influence. If the attack is a Nazgul, place Helm of Her Secrecy with Eowyn following the attack. Otherwise, discard this card following the attack. Regardless, Eowyn remains in play.


pewnego dnia zrodzilo sie we mnie mazenie - zagrac na Eowine 3 Helm'y i to tak zeby zostaly na zawsze
pomijajac fakt ze trzeba utrzymac przy zyci kogos z Rohanu, to potrzeba miec na reku 4 karty zeby to wyszlo (3 x Helm of Her Secrecy i Eowyn) i jeszcze trzeba wpasc na jakiegos nazgula
jesli mamy na tyle uprzejmego (ew. glupiego) przeciwnika to rzuci nam nazgula, jak nie to trzeba sie uciec do podstepu
sa 3 hero site'y ktore umozliwiaja nam oberwanie nazgulem
w The Iron-deeps i The Under-leas atakuje Witch-king jako bonusowy auto-attack, w The Sulfur-deeps Khamul lub Adunaphel, a w The Under-courts dowlony nazgul
warunkiem jest zeby dany nazgul byl w grze jako permanent-event co mozemy sobie sami zapewnic

zeby ten pomysl nie byl az tak totalnie pomylony to wlozylem do talii 3 sztuki Token of Goodwill (zeby wyciagac sobie Helm'y) i troche minor'uw zeby miec co discard'owac przy Token'ie

w najmniejszym wypadku nie nalezy sie spodziewac uczciwej wygranej taka talia - to znaczy ze tylko z rzyczliwosci przeciwnika który chce zobaczyc co kombinujesz i nie zwołuje rady choc ma przewage 10 MP

jest to kretynski pomysl i nie da sie tym grac, nalezy sie liczyc z tym ze zostanie sie wdeptanym w ziemie, ale jesli sie uda zagrac Eowine i 3 Helm'y.....
satysfakcja jest wielka
choc i tak na punkty sie przegra

wlasnie skonczylem taka gre z Ciachem, gdzie oczywiscie przegralem, ale udalo mi sie zagrac to co chcialem w Iron-Deeps Eowyn'a przybiegla na pomoc swym rodakom z rohanu i zdjawszy z glowy 3 hełmy jeden po drugim przegonila With-king'a, nastepnie znaleziono tam Aiglos'a i Dragon-helma by muc radosnie sie skorumpowac na radzie (Erkenbrand stwierdzil ze Aiglos sie nalezy tylko jemu, a znajac jego wytrzymalosc pewnie zostal z pomoca Aiglos'a berserkerem - silny jest ale jak cos go trachi to od razu do piachu)
teraz keidy juz zrealizowałem to przesmieszne zagranie, moge grac dalej w MECCG w spokoju (dopóki nie wpadne na inna glupote)

wesolych swiat wszystkim


Załączniki:
helm.jpg
helm.jpg [ 220.61 KiB | Przeglądane 5115 razy ]

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 26, 2005 21:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
Eowyn będzie mieć do tego ataku bonusy tylko z jednego Helm of Her Secrecy - pierwszego zadeklarowanego/ostatniego rozwiązanego. Tyle uwag, żadnych błędów w tym zagraniu nie znalazłem, choć przyglądałem się mu tendencyjnie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 26, 2005 23:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1630
Lokalizacja: Warszawa
a czemu sadzisz ze tylko pierwszy helm da jej dopalki do tej walki?
i jezeli tylko pierwszy jej daje bonus do walki to dlaczego wszystkie 3 na niej zostaja i sie sumuja później?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 2:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1057
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
No wlasnie Konrad, dlaczego ???

A moje 3 grosze sa takie: praktycznie combo nie do zagrania na turnieju... Coc wrazenie robi jak jasna cholera (Eowina biegajaca i tubiujace wszystkie nazgule, 14 prowess vs Nazgul + oczywiscie 2K6: wow)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 4:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
a czemu sadzisz ze tylko pierwszy helm da jej dopalki do tej walki?
i jezeli tylko pierwszy jej daje bonus do walki to dlaczego wszystkie 3 na niej zostaja i sie sumuja później?

Deklarujemy kolejno 3 sztuki Helm of Her Secrecy. Dla uproszczenia zakładam, że przeciwnik nie przeszkadza nam w tym i nie deklaruje w odpowiedzi hazardów.
W odwrotnym do kolejności deklaracji porządku rozwiązują się:
3 zadeklarowana Helm of Her Secrecy:
Sprawdzane jest czy na rozwiązaniu spełniony jest warunek zagrywalności:
"If Eowyn is in your hand, this card is playable on a company facing an attack (before strikes are assigned)."
OK Eowyn jest na ręce i jest kompania mierząca się z atakiem (target) i jest postać z Edoras.
Następnie Eowyn może zostać zagrana (nie musi). Kolejną akcją są bonusy, jakie otrzymuja ona do prowess, body, DI (jeśli została wprowadzona).
Ponieważ ostatnia akcja:
"If the attack is a Nazgul, place Helm of Her Secrecy with Eowyn following the attack. Otherwise, discard this card following the attack. Regardless, Eowyn remains in play."
nie natępuje bezpośrednio po poprzednich lecz po rozstrzygnięciu ataku, jest ona (to słowo ostatnio jest modne, nauczyłem się i teraz powtarzam :wink: ) pasywnym warunkiem:
"Jeśli atak był atakiem Nazgula i został rozstrzygnięty połóż tę kartę na Eowyn, w przeciwnym razie odrzuć".
Dopiero po rozstrzygnięciu efektów tej kopii Helm of Her Secrecy (ostatnim było ustawienie pasywnego warunku) następuje rozwiązanie kolejnej.
I jeżeli wcześniej wprowadziliśmy Eowyn, to otrzymała ona bonusy, ale teraz nie jest już na ręce i ta kopia nie weszłaby do gry z powodu braku warunku zagrywalności. Ale nie zagraliśmy Eowyn poprzednio ani nie zagrywamy teraz. Karta rozwiązuje się jak poprzednia kopia.
Dopiero teraz przy rozwiązywaniu pierwszej kopii, po sprawdzeniu warunków zagrywalności zagrywamy Eowyn, teraz otrzymuje ona bonusy i znów Helm of Her Secrecy ustawia ten sam PW.
Rozstrzygnięcie ataku jest spełnieniem PW i wywołuje akcję "połóż tę kartę na Eowyn". Ponieważ nie ma zakazu duplikowania się Helm of Her Secrecy, następuje to dla wszystkich trzech kopii - kolejność wybiera gracz, którego jest tura, ale w tym wypadku to już chyba bez znaczenia.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 19:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1630
Lokalizacja: Warszawa
ale karta daje Eowyn'ie dopalki gdy juz na niej jest, to czy zostanie na zawsze czy nie to sprawa drugorzedna
mozna nawet powiedziec ze Helm jest short-event'em o ile atak nie jest Nazgulem
i o ile Helm bedzie na niej umieszczony (lub zdiscardowany) dopiero po rozstrzygnieciu ataku nie wplywa na to jakie bonusy daje (czy ile sztuk te bonusy bedzie dawac)
pozatym Eowyn nawet nie musi walczyc z tym atakiem, ona po prostu sie tam pojawia a to czy bedzie walczyc czy nie zalezy od tego jak zostana przydzielone strike'i

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 20:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1647
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
ale karta daje Eowyn'ie dopalki gdy juz na niej jest,


Cytuj:
mozna nawet powiedziec ze Helm jest short-event'em o ile atak nie jest Nazgulem


Co do niektórych faktów się zgadzamy a wnioski jednak jakby inne.

Bonusy z akcji:
"She gains +2 prowess, +1 body, and +1 direct influence."
są aplikowane gdy karta jest rozwiązywana, podobnie jak gdyby zagrano short-event dodający je.
Kartą "already in play", a tylko takie stwarzają pasywny warunek, jest dopiero po wykonaniu tych akcji: ewentualnym wprowadzeniu Eowyn i dodaniu jej bonusów.
Można to porównać z jednej strony do Icy Touch gdzie akcja:
"The prowess of one Undead attack is modified by +1"
jest wykonywana gdy karta wchodzi do gry, zaś kartą korupcji staje się dopiero gdy "(place this card with the character)". Zasadnicza róznica między tymi kartami polega na tym, że w momencie wejścia do gry Icy Touch Undead attack zawsze jest (chyba że anulowany przez wcześniej rozwiązany w tym samym COE efekt), więc beneficjent bonusów tej karty (atak) też jest. Eowyn, która miałaby czerpać korzyści z tej akcji, może nie być (również HoHS, na rozwiązaniu może nie mieć warunków zagrywalności, postaci z Edoras - Call of Home, Eowyn na ręce gracza - Khamul lub sam gracz, który wyłożył ją wcześniej, kompanii mierzącej się z atakiem, bo został on wcześniej anulowany lub, znowu, Call of Home/Sea/Unhappy Blows, które spowodują, że nie będzie żadnej kompanii).
Z drugiej strony można tę sytuację porównać do Sacrifice of Form. Akcje, które są wykonywane przy wejściu do gry tej karty, mogą się nie wydarzyć, jeśli Wizard nie kontroluje żadnych kart, nie ma przedmiotów, nie może zostać odrzucony. Kiedy zaś wróci do gry i ta karta zostanie położona na nim (wraz z przedmiotami), też nie są wykonywane, czerpie on za to korzyści z bonusów następujących po
"If the Wizard is put back into play, return his items to him and place Sacrifice of Form with him."
Dopiero wtedy:
"Wizard receives +1 to his prowess, body, and direct influence. May not be duplicated on a given Wizard."
Fakt, wcześniej by mu się za bardzo nie przydały, ale nie mógł ich otrzymać, dopóki nie powrócił do gry, podobnie jak Eowyn, której nie było, gdy przydzielano te opisane w tekście HoHS. Kolejność akcji jest tu ważna.
Trochę mylące może być to, że bonusy opisane w tekście i podane na obrzeżach HoHS są identyczne, ale są to dwie różne akcje.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL