Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest So kwi 20, 2024 8:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 20, 2012 23:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Zasady praktycznie identyczne jak na poprzednich turniejach, ale z niewielkimi wyjątkami.
Najważniejsze zmiany zaznaczono czerwonym kolorem

Tu uniwersalny dokument z zasadami (v4.1)
http://www.councilofelrond.org/forum/do ... php?id=350

Zasady (komputerowa wersja wszystkich instrukcji ze wszystkich dodatków): http://www.councilofelrond.org/index.php?id=13

CRF i erraty:
CRF: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... f/crf.html
Erraty zasad: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -term.html
Erraty kart: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -card.html
Wszystko po angielsku (jesli to duży problem, to dajcie znać)

Poniżej znajdują się zasady określające system rozgrywania turnieju:

- turniej rozgrywany będzie w systemie wymyślonym prezez Tworka, każdy będzie miał do rozegrania 3 gry. Po tych grach czterech najlepszych graczy rozegra ostatnią, finałową rundę. Czekam na propozycje jak punktować ostatnią rundę.
- punktacja: Jeśli na Radzie po podliczeniu wszystkich punktów jeden z graczy ma więcej Marshaling Point'ów niż jego przeciwnik wtedy ten gracz wygrywa. Zwycięzca dostaje 4, 5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku sumy jego MP do sumy MP przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2, 1 lub 0 punktów turniejowych. Aby ustalić stosunek MP zwycięzcy do MP przegranego należy podzielić sume MP zwycięzcy przez sume MP przegranego. Przegrany mający 0 lub mniej MP automatycznie daje swemu przeciwnikowi 6 punktów turniejowych:
a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 7
b) Zwycięstwo ze stosunkiem MP 2:1 lub większym - 6;
c) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 2:1 ale równym lub większym 1,5:1 - 5;
d) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 1,5:1 ale większym niż 1:1 - 4;
e) Przegranie z kimś kto wygrał resultatem (d) - 2;
f) Przegranie z kimś kto wygrał rezultatem (c) - 1;
g) Przegranie w inny sposób - 0;

UWAGA: wprowadzamy nowe zasady dotyczące grania Jedynym Pieścieniem przez jasną stronę mocy ;-) Na najbliższym turnieju wystąpi zakaz testowania pierścieni na Mount Doom i jednocześnie obowiązek doniesienia już wytestestowanego Jedynego Pierścienia do Góry Zagłady. Oznacza to, że przynajmniej jedną turę Jedyny Pieścień musi przeleżeć wytestowany na stole (czyli testujemy pierścień najpóźniej w end-of-turn przedostatniej tury).
Pomysł ten wziął się z dyskusji toczonej od kilku zaledwie dni na naszym forum: http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1325

- osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund)

- w razie remisu punktowego na Radzie ogłasza się remis i obydwoje z graczy otrzymują po 3 punkty turniejowe

- czas jednej gry 90 minut
- wszystkie gry są 2 deckowe
- aby zwołać Radę należy uzbierać 25 punktów i przewinąć talie
- pomiędzy grami 20 minut przerwy
- character pool, z którego wystawiana jest drużyna startowa wynosi maksymalnie 10 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow; postacie z pool'a których nie wystawimy na starcie można włożyć do tali (maksymalna liczba postaci w talii pozostaje bez zmian) lub odłożyć poza grę (nie można nie wystawionych w draft'cie postaci odłożyć do sideboard'u) UWAGA! Do decku można włożyć do 10 postaci , także z kolekcji! (postacie do decku wkłada się PO character drafcie)
- drużyna balroga lub ringwraight'a może wystawić 6 postaci na starcie (ale również z pool'a 10 postaci); hero i fallen-wizard maja limit 5 postaci
- nie można w startowej drużynie wystawić wizard'a/balrog'a/ringwraight'a
- maksymalna ilość kopii wizard'a/balrog'a/ringwraight'a w talii
1) wizard 2 + 1 (lub 3)
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1 (lub 3)

- talia:
1) Na turniej można przyjechać z 2 taliami, jedną wyznaczamy do gry przeciw hero, drugą do gry przeciw minion, i dodatkowo jedną z nich także do gry przeciw fallen-wizard; obie talie muszą być tego samego charakteru (hero, minion lub fallen) choć awatarzy mogą się różnić (np. w jednej talii Gandalf a w drugiej Alatar)
UWAGA: BALROG TO TYLKO INNY RODZAJ MINION'A - tzn. można grając minion'em mieć jedną talię Balrog'a a druga zwykłego Ringwraitha

2) złożone 2 talie mogą mieć "wspólne karty" które są przekładane między nimi przy zmianie talii (np. gdy ktoś nie ma 6 Twilight'ów, a np. tylko 3 a chciałby w obu taliach miec po 3 Twilight'y to może przekładać je miedzy taliami); przekładać trzeba zawsze ten sam zestaw "wspólnych kart" ustalonych przed rozpoczęciem turnieju
*zamiast składać 2 odrębne talie można złożyć tylko 1 i wymieniac jedynie wcześcniej ustalony i przygotowany zestaw kart przed grami z ustalonym(i) charakterami talii przeciwnika (na przykład: bazową talię ustalamy do gry przeciw hero a przed grą z minion i fallen-wizard wymieniamy ustalony zestaw kart by talia była bardziej efektywna w grze); wymieniać można zarówno hazard'y jaki i resource'e a nawet postacie, tak samo skład sideboard'u moze sie zmieniac o ustalony wczesniej zestaw kart

3) sideboard może liczyć maksymalnie 30 kart , talia wybrana do gry przeciw fallen-wizard moze zawierać dodatkowych 10 wcześniej ustalonych i przygotowanych kart w sideboard'zie których można używac tylko w grach przeciw fallen-wizard

4) po każdej grze karty użyte z sideboard'u musza być odłożone z powrotem

5) talia musi składać się z takiej samej ilości hazard'ów i resource'ow, może tez zawierać do 10 postaci plus od 1 do 3 wizard'ów/ringwraith'ów/fallen-wizard'ów/balrog'ów (patrz wyżej)

6) w części hazard'owej musi być co najmniej 12 kreaturek

7) kreaturki będące jednocześnie event'ami liczone są jako 1/2 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3).
*Agenci w taliach hero i Balrog-minion liczą się jako hazardy i 1/2 kreaturki; karty ...... Ahunt i ...... at Home tez liczą się jako 1/2 kreaturki; również karty Spawn z dodatku Middle Earth: The Balrog i karta Balrog of Moria z Middle Earth: The Wizards licza się jak 1/2 kreaturki*

8] nie można używać prox'ów

9) dopuszcza się używanie niemieckich kart promocyjnych które nie mają swoich angielskich wersji

10)dopuszcza się używanie kart w innych wersjach językowych niż angielska, jednak grający takimi kartami gracz musi zapewnić przeciwnikowi możliwość przeczytania karty w wersji angielskiej (np. poprzez włożenie kartek z angielską wersją tekstu do koszulki z kartą nie-angielską, lub posiadanie spisu i tłumaczeń tekstu nie-angielskich kart posiadanych w tali pod ręką tak by szybko pokazać przeciwnikowi angielski tekst karty)

11) od momentu rozpoczęcia turnieju talia lub talie nie mogą być modyfikowane

- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) na turnieju korzystamy z map regionów zamiast kart regionów
2) burglary
3) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
4) Company vs. company combat (włącznie z kradzeniem przedmiotów)
5) postać może próbować walczyć na -3 bez tapowania
6) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania
7) special movement to Gorgoroth (nie dotyczy minion'ów)
8] Jeśli Fallen-Wizard posiada więcej niż 10 Stage Point'ów to drużyna w której znajduje się postać Fallen-Wizard może inicjować Company vs Company Combat z dowolną drużyną przeciwnika. Tak samo przeciwnik dowolną swoją drużyną może inicjować Company vs Company Combat z drużyną w której jest postać Fallen-Wizard'a który ma więcej niż 10 Stage Piont'ów
9) Wizard to Fallen-Wizard Conversion
10) jeśli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwraitht'a, którego aktualnie mamy na ręku, możemy wystawić go jako alternatywnego, którego posiadamy w talii, a w momencie dociągnięcia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona (w razie gdyby do końca gry nie doszedł nam odpowiedni wizard/ringwraitht by dokonać podmiany, przeciwnik ma wszelkie prawo domagać się zobaczyć że takowego wizard'a/ringwraitht’a faktycznie mieliśmy w talii


- można korzystać z protector’ów
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju gryzienie przeciwnika

A teraz trochę mniej znanych, trudniejszych do znalezienia lub trudniejszych do zrozumienia zasad, a także obowiązujące na turnieju interpretacje spornych zasad:

Interpretacje spornych kwestii, Erraty i Modyfikacje

- dzięki A Chance Meeting i We Have Come to Kill można wprowadzić do gry postać poza fazą organizacji
- postać zagrana za pomocą A Chance Meeting nie wlicza się do limitu postaci zagrywanych na turę
- efekt kart A Chance Meeting i We Have Come to Kill nie łączy się kartami wpływającymi na wystawianie postaci (np. An Unexpected Party)
- Sneakin': zagrywany jest na końcu fazy organizacji, a nie w dowolnym jej momencie - co uniemożliwia po zagraniu go przeorganizowanie druzyny na którą został zagrany
- Stealth/Sneakin' chronią przd atakiem creature, nie wazne czy zagranej z ręki, discardu czy stołu (chodzi o dyskusyjną interpretacje słowa "played" i sytuację związaną np. z Long Dark Reach)
- Sacrifice of Form nie pożera postaci będących pod DI wizard'a gdy ten się poświęca
- Many-coloured Robes: tapują sie Robes a nie Saruman
- The White Tree+Wizard's Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree
- Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead
- Strider - zamiana Strider'a w Aragorna moze się odbyc w dowolnym momencie tury resource player'a i nie liczy się do limitu wprowadzanych postaci. Aragorn wchodzi to gry w takim samym stanie w jakim był Strider, podmiana nie przerywa żadnych efektów czy łańcucha efektów.
- Awaiting Advent of Allies jest zagrywany jak dotychczas, czyli postać musi być na non-haven site by móc zagrać Awaiting Advent of Allies
- Unabated in Malice+Tidings of Bold Spies - Tidings kopiuje tez wszelkie modyfikacje i specjalne zdolności (naturalne - wymuszanie rzutów na korupcję po zranieniu auto-attack'iem undead'ów, czy niemożność skasowania auto-attack'u na minion Shelob's Lair; i nabyte - efekt Unabated utrudniający skasowanie ataku) auto-attacku. Skasowanie efektu Unabated z ataku z Tidings nie kasuje samego Unabated które nadal działa na auto-attack na site'cie (czyli jesli idąc do site'u ktoś zagra na nas Unabated i Tidings to zeby skasować atak z Tidings trzeba go kasować 2 razy i później zeby skasować auto-attack na site'cie znów bedzie trzeba go kasowac 2 razy).Efekty które modyfikują auto-attack i które zostaną skopiowane przez Tidings nie zmodyfikują po raz drugi ataku z Tidings (np. Moria, auto-attack Orki, 4 z 7, w grze Doors of Night i Minions Stir; po zagraniu Tidings sprawdzamy i dodajemy wszelkie modyfikacje i tak nowo powstały atak-kopia wychodzi na 6 z 9 - a nie jak niektórzy by liczyli ze skopiowany atak 6 z 9 zostanie po raz drugi zmodyfikowany przez Minions Stir dla końcowego efektu 8 z 11)
- Veils Flung Away - Nie można tej karty zagrać jesli Doors of Night jest w grze.
- Regiment of Black Crows vs Ahunt - Ahunt po scancellowaniu wraca na rękę.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Ostatnio edytowano Pn paź 08, 2012 14:31 przez Ciachu, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 21, 2012 9:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 994
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ciachu napisał(a):
- turniej rozgrywany będzie w systemie wymyślonym prezez Tworka, każdy będzie miał do rozegrania 3 gry. Po tych grach czterech najlepszych graczy rozegra ostatnią, finałową rundę. Czekam na propozycje jak punktować ostatnią rundę.


:shock:

No ale skoro już klamka zapadła - trudno.

Mam dwie propozycje odnośnie ostatniej rundy:

1) Pierwszy gra z drugim - finał, trzeci gra z czwartym - o trzecie miejsce. Może się teoretycznie tak złożyć, że będziemy mieli powtórkę par z wcześniejszej rundy.

2) Pierwszy gra z czwartym a drugi z trzecim. Punkty zdobyte w ostatniej rundzie dodajemy do zdobytych wcześniej i to nam daje ostateczną klasyfikację. Tutaj także może się nam złożyć "rewanż". Dodatkowo może się okazać po zakończeniu turnieju, że mamy 2 graczy niepokonanych (no ale tak już też się zdarzało).

System Szwajcarski (taki jak był zawsze dotychczas) wyklucza takie niespodzianki i dlatego uważam, że jest najlepszy do tego typu rozgrywek.
No ale prawem organizatorów jest ustalać zasady obowiązujące na danej imprezie i oczywiście się dostosuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 21, 2012 9:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
Z tym pierścieniem za 8PKT to też przesada. Tyle pkt. za wygranie Jedynym się daje, ale w JEDNODECKÓWKACH (tzn. 20pkt bez przewinięcia decku).

Widzę, że "mój pomysł" grania tylko 3 rund przeszedł (+finałowej dla najlepszych) i sam nie wiem czy się z tego cieszyć czy nie, skoro są osoby, które chciałby grać jak najwięcej bez względu na miejsce.
Jak to zrobić mieć ciasto i zjeść ciastko.
Wydaje mi się, że Ci którzy chcieli grać 'pełną liczbę rund' nie mają wyboru - po prostu MUSZĄ być najlepsi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 21, 2012 10:51 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu napisał(a):


UWAGA: wprowadzamy nowe zasady dotyczące grania Jedynym Pieścieniem przez jasną stronę mocy ;-) Na najbliższym turnieju wystąpi zakaz testowania pierścieni na Mount Doom i jednocześnie obowiązek doniesienia już wytestestowanego Jedynego Pierścienia do Góry Zagłady. Oznacza to, że przynajmniej jedną turę Jedyny Pieścień musi przeleżeć wytestowany na stole. Ze względu na to zwiększamy liczbę punktów turniejowych przyznawanych za zwycięstwo Jedynym do 8 punktów.
Pomysł ten wziął się z dyskusji toczonej od kilku zaledwie dni na naszym forum: http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1325


Mam wątpliwości czy 8 pkt to nie za dużo. Wizard's Test mimo wszystko daję ogromną przewagę nad innymi aligmentami. Swego cały czas myślałem o erracie do tej karty, że owszem dwa rzuty ale mają -1 (przewagę daje też Scroll of Isildur, hero +2, minion +1). Robiliśmy erratę, że przy jednodeckówach One Ring był wart 7 a nie 8 punktów ale przy 2-deck game to już wyrównało, wszystko po 7.

Co do tego, że One Ring musi być doniesiony to trzeba jakoś uściślić. Czy wystarczy, że w zanim się zacznie site phase to musimy go już mieć (czyli wystarczy go testować w trakcie movement/hazard phase). Albo, że już w fazie hazardów trzeba z nim iść to oznacza testowanie w fazie organizacji.

Co do parowania pierwszej czwórki to można zrobić co Gror zaproponował (chyba lepszy jest pomysł 1-4, 2-3) albo, żeby było ciekawiej, decydować o tym kostką i wtedy odpada element kalkuacji (jak w Lidzie Mistrzów, gdzie zawsze zespoły przegrywają, żeby uniknąć lepszego zespołu w kolejnej rundzie :P ).

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 21, 2012 17:42 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 758
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
No to teraz sie wypowiem na maxa bezpośrednio i mam to gdzieś.
Wprowadzone zasady sa dla mnie na maxa idiotyczne, rygor rozgrywki miał być zmiejszony (przynajmnije tak mi sie wydaje ze ku temu miała służyć nasza poważna rozmowa), a jest odwrotnie. Z jedynym to juz pojechaliście od czapy po całości. Jak tak dalej będzie to za niedługo organizator zacznie wystawiać swoją liste interpretacji kart i na każdym turnieju będziemy grali h.. wi jak - chyba wg widzimisie organizatorów. Porażka na maxa.

Powiedziałem co miałem do powiedzenia. Przyjechać i tak przyjade, grac i tak bede grał.

P.S. Jak kogoś dogłębnie obraziłem albo cokolwiek to z góry przepraszam.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 21, 2012 22:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Wywołany do tablicy śpieszę z wyjaśnieniami, bo widzę, że zrobiło się niezłe zamieszanie.

No to po kolei:
Cytuj:
Oznacza to, że przynajmniej jedną turę Jedyny Pieścień musi przeleżeć wytestowany na stole.

Sądziłem, że takie zdanie rozwiąże wszystkie nieścisłości... W naszym zamyśle jest to, że należy pierścień wytestować najpóźniej w end-of-turn przedostatniej tury, czyli przez całą kolejną turę pierścionek jest już w grze.

Czy 8 punktów to za dużo? Nie wiem, może macie rację. Pomyśleliśmy sobie, że urozmaicamy nasze spotkania i chcemy dodać do nich jakiś nowy, świeży podmuch. To było główne zamierzenie takiej, a nie innej interpretacji zasad. Szkoda, że przy okazji dogadywania szczegółów czegoś, co ma na celu dobrą zabawę zaczynamy się kłócić... Nie wiem jak balar, ale ja osobiście skłonny jestem uznać Wasze racje i przywrócić te standardowe 7 punktów za Jedynego. A że trzeba go donieść? A czemu nie, może być ciekawie.

Co do 3 rund dla każdego i 4 finałowej dla najlepszych...
Tak jak zaznaczałem w pierwszym poście dotyczącym turnieju - opierałem się w znacznej mierze na wynikach ostatnich ankiet. Wówczas ogromna większość opowiedziała się za takim, a nie innym systemem rozgrywek i będę się tego trzymał (szkoda tylko, że mimo moich próśb pod 15 oddanymi głosami na format gier turniejowych znamy tylko zdanie konkretnych 8 osób, pozostałe 7 pozostało anonimowymi).
Pozatym... Nic nie stoi na przeszkodzie, aby chętni rozegrali ze sobą 4 rundę - tak ja to widzę.

W zasadzie to samo tyczy długości trwania poszczególnych partii - ostatnio toczyliśmy długą dysputę na ten temat. Ludzie chcieli wyłączenia zombie mode'a, skrócenia rozgrywek do jakiegoś tam zakładanego minimum itd. Czyżbyśmy zatem mięli rozważać kolejną zmianę zaproponowanych zasad? Czy 90 minut na jedną rundę zadowoliłoby każdego?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 22, 2012 1:35 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa
Ja generalnie jestem za 90 minutami. Tak się gra w większości przypadków i też dużo osób pisało w ankiecie, że ta opcja im pasuje (chyba, że coś pomerdałem).

Co do 8pkt to myślę, że trzeba to zmienić. Gdybyśmy jeszcze grali 5 rund ale w przypadku 3 max 4 rozgrywek to daje zbyt dużą przewagę nad innymi taliami.

Rozwiązanie Tworka nie jest złe, kto chce zagrać niech zagra jeszcze poza top 4. Pojawia się tylko problem jak rozdysponować ewentualne karty podczas draftu ;) Bo być może część osób zagra tylko 3 gry a ci, którzy będą chcieli zagrać 4 partie będą uprzywilejowani wobec nic bo prawdopodobnie zdobędą za dużo puntów.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 23, 2012 3:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1717
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Efekty które modyfikują auto-attack i które zostaną skopiowane przez Tidings nie zmodyfikują po raz drugi ataku z Tidings (np. Moria, auto-attack Orki, 4 z 7, w grze Doors of Night i Minions Stir; po zagraniu Tidings sprawdzamy i dodajemy wszelkie modyfikacje i tak nowo powstały atak-kopia wychodzi na 6 z 9 - a nie jak niektórzy by liczyli ze skopiowany atak 6 z 9 zostanie po raz drugi zmodyfikowany przez Minions Stir dla końcowego efektu 8 z 11)


W cieniu spraw doniosłych pozwolę sobie na swoje małe conieco.
Ponieważ ten fragment nie wygląda mi na specjalną zasadę turniejową a bardziej na objaśnianie działania Tidings of Bold Spies w ogóle.

Tidings of Bold Spies kopiuje automatyczny atak wraz z modyfikacjami, ale faktycznymi - nie tymi, które zostaną zastosowane do AA w momencie wkroczenia kompanii do site'u (o ile karta je powodująca będzie wtedy jeszcze w grze).

Unabated in Malice, Arouse Minions/Denizens modyfikują AA w momencie swojego rozwiązania i AA otrzymuje stosowne bonusy, bez względu na to, czy kompania wkroczy do site'u, czy nie.

Bonusy z Redoubled Force zadeklarują się dopiero przy mierzeniu się z AA.

Bonusy z Minions Stir tak samo. Ale atak orków z Tidings of Bold Spies może być już przez Minions Stir zmodyfikowany (przez Redoubled Force oczywiście nie). Gracze mogą wciąż robić w zwiąku z tym, to co robią normalnie, w przypadku ataku w fazie M/H. Próbować usunąć Minions Stir przez MT, usunąć Doors of Night, albo zagrać te karty przed przydzieleniem strikes (w odpowiedzi na usunięcie, lub w ogóle).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 23, 2012 22:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Muad'Dib napisał(a):
Ja generalnie jestem za 90 minutami. Tak się gra w większości przypadków i też dużo osób pisało w ankiecie, że ta opcja im pasuje (chyba, że coś pomerdałem).

Co do 8pkt to myślę, że trzeba to zmienić. Gdybyśmy jeszcze grali 5 rund ale w przypadku 3 max 4 rozgrywek to daje zbyt dużą przewagę nad innymi taliami.

Rozwiązanie Tworka nie jest złe, kto chce zagrać niech zagra jeszcze poza top 4. Pojawia się tylko problem jak rozdysponować ewentualne karty podczas draftu ;) Bo być może część osób zagra tylko 3 gry a ci, którzy będą chcieli zagrać 4 partie będą uprzywilejowani wobec nic bo prawdopodobnie zdobędą za dużo puntów.


Przedyskutuję z balarem sporne kwestie i jak tylko dojdziemy do konstruktywnych wniosków to niezwłocznie damy znać.

Jeśli chodzi o opcjonalną 4 partię dla chętnych, to mam następującą propozycję:
Jeżeli wszyscy uczestnicy turnieju będą chcieli rozegrać 4 partię, to rozegramy ją w dotychczasowym systemie szwajcarskim. Jeśli natomiast tylko część będzie chciała sobie zagrać dodatkową partię, wówczas wyniki dla osób, które po 3 rundach zajmą pozycję 5 lub niżej zostaną zamrożone właśnie po tej 3 partii. Czyli partia 4 będzie dla nich partią czysto rekreacyjną, nieliczącą się do ogólnej sumy zdobytych punktów turniejowych. W ten sposób kolejność na miejscach 5 i niżej będzie znana już po 3 rundach, a niewiadomą pozostaną tylko cztery pierwsze miejsca, o których zadecyduje partia nr 4.
Co Wy na to?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 23, 2012 22:23 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że kwestia, jak zostanie rozwiązania ostatnia runda, może być rozstrzygnięta nawet na miejscu,wśród osób najbardziej zainteresowanych. Ale obie powyższe opcje mogą być.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 27, 2012 12:20 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 17, 2010 21:40
Posty: 240
Lokalizacja: Przeczyce
i jak wiadomo juz jaka bedzie punktacja i zasady dotycznace zniszczenia jedynego dla H??

_________________
Barlog's commander


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 27, 2012 15:31 
Offline
Master of the Art
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 02, 2005 0:46
Posty: 138
Lokalizacja: Herby
Nie wiem czy mam uprawnienia dotyczące zasad (bo nigdy mnie one nie interesowaly :P) ale odpowiem.
Ponieważ ogół chce żeby nie zmieniać punktów za zniszczenie pierścienia dla Hero więc zostanie tak jak było od pewnego czasu czyli 7 za doniesienie i zniszczenie pierścionka.
Pod pojęciem „doniesienia” trzeba rozumieć że pierścień musi zostać wytestowany przynajmniej jedną turę przed planowanym zniszczeniem i w ostatniej turze musi zostać wykonany ruch na odpowiedni site (choćby tylko o jeden). Dopiero wtedy można niszczyć. :twisted:
Jakoś tak to ma być :) reszte sądzę że Ciachu lepiej wytłumaczy. :wink:

_________________
Jestem młodzieńcem na bakier z Biblią,
nie udaję jednak, że wiara nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2012 21:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Ważna zmiana: na podstawie woli ludu zmieniamy czas gier turniejowych: od dziś możecie przygotowywać się na gry trwające po 90 minut.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 06, 2012 22:04 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa
Tak mi się przypomniałem. 1,5 roku terminu chłopaki z Wrocławia wprowadzili jeszcze jedną zmianę zasad:

Cytuj:
Veils Flung Away - Nie można tej karty zagrać jesli Doors of Night jest w grze.
Regiment of Black Crows vs Ahunt - Ahunt po scancellowaniu wraca na rękę.


Natomiast nie było tego w Goszycach ani nie widzę w aktualnych zasadach. Balar albo Ciachu, jakbyście mogli powiedzieć jak stoi ta kwestia.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 08, 2012 0:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1141
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Muad'Dib napisał(a):
Tak mi się przypomniałem. 1,5 roku terminu chłopaki z Wrocławia wprowadzili jeszcze jedną zmianę zasad:

Cytuj:
Veils Flung Away - Nie można tej karty zagrać jesli Doors of Night jest w grze.
Regiment of Black Crows vs Ahunt - Ahunt po scancellowaniu wraca na rękę.


Natomiast nie było tego w Goszycach ani nie widzę w aktualnych zasadach. Balar albo Ciachu, jakbyście mogli powiedzieć jak stoi ta kwestia.


Osobiście sądzę, że nie ma przeciwwskazań, aby i tych zasad użyć w Herbach. Jestem za ich wprowadzeniem.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL