Jeszcze o manifestacjach.
Lidless Eye, Standard Rules, Manifestation napisał(a):
Certain entities (e.g., Stinker, Ringwraiths, etc.) have several different manifestations, each represented by a different card.
If one manifestation of such an entity is already in play, you may not play another manifestation of the same entity.
If an attack from a manifestation is defeated, the manifestation is removed from active play and you may not play any further manifestations of the same entity.
Exception: If you reveal your Ringwraith (see Bringing Characters Into Play) any manifestations of that Ringwraith are immediately discarded (e.g., a corresponding Nazgûl hazard or an identical Ringwraith card that has been played as a "Ringwraith follower," see Ringwraith Followers). You cannot reveal a Ringwraith if your opponent has already revealed that same Ringwraith as his own (non-follower) Ringwraith.
Exception: Different manifestations of the same unique Dragon may be in play at the same time.
Note: If one card says that it is the manifestation of another card, these restrictions apply to both cards.
Podkreślenia moje.
Pierwsza podkreślona fraza mówi o tym, co cytat z DM - o niemożności
zagrywania karty, gdy jej manifestacja jest w grze.
Z kolei wyjątek, dotyczący unique Dragon, mówi o
obecności w grze.
Wyjątek od czegoś, co nie zostało ustanowione, jeśli idzie o ścisłość.
Jest to pewna podstawa do podważenia litery przepisów.
Podtrzymuję jednocześnie to, co pisałem na temat: co dosłownie wynika z litery przepisów.
To, że istnieje przepis utrudniający zaistnienie sytuacji X, nie oznacza automatycznie, że sytuacja X jest niedopuszczalna. Hazard agenci startujący w podziemiach, lub w Haven bez posiadania specjalnej zdolności, są przykładem.